کشف محموله سرنگ‌های آمریکایی قاچاق در اتوبان قم

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف حدود ۸۰ هزار قلم انواع ابزارآلات خارجی و سرنگ انسولین قاچاق از یک خودرو در بزرگراه قم - تهران خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف خودوری حامل کالای قاچاق در محدوده اتوبان قم - تهران شدند. رسیدگی به این پرونده درپی انجام اقدامات اطلاعاتی در دستورکار ماموران این پلیس قرار گرفت و در جریان تحقیقات انجام شده مشخص شد مقادیری کالای خارجی توسط کامیونتی در حال انتقال به انباری در شهرری است.

بیشتر بخوانید:

کارمند رشوه‌بگیر بانکی در یزد دستگیر شد

وی با بیان اینکه کالاهای قاچاق از جنوب کشور بارگیری و در حال انتقال به تهران بود، گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ کامیونت مذکور را توقیف کرده و تحت بازرسی قرار دادند که در جریان آن مشخص شد که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده است. همچنین ماموران مشاهده کردند که مقادیری کالای خارجی از نوع ابزارآلات و سرنگ انسولین در قسمت بار این کامیونت قرار دارد که با انجام استعلامات گمرکی مشخص شد، اسناد گمرکی مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته است و این اقلام فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی و در واقع قاچاق است.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ۳۵۰۸ عدد انواع ابزارآلات خارجی شامل انواع پیچ گوشتی، دریل، دستگاه جوش، انبر قفلی و آچار فرانسه و ... ساخت کشور چین و هند و تعداد ۷۵ هزار و ۵۰۰ عدد سرنگ انسولین ساخت کشور آمریکا بود که توقیف شد. همچنین کارشناسان ارزش ریالی اقلام قاچاق کشف شده را بیش از ۱۵ میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند.

افشاری با بیان اینکه پرونده قضایی مربوطه در این خصوص تشکیل شد، گفت:‌ متهم به همراه پرونده تشکیل شده به دادسرا ارجاع شد. تحقیقات تکمیلی در این خصوص نیز از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =