رونمایی از آیین‌نامه اجرایی مجمع مفاخر و سرآمدان دانشگاه آزاد اسلامی/۷میلیون فارغ‌التحصیل ساماندهی می‌شوند 

آیین نامه اجرایی مجمع مفاخر و سرآمدان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور جمعی از دانش آموختگان و فارغ التحصیلان این دانشگاه رونمایی شد.  

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست هم اندیشی با دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع تدوین دستورالعمل اجرایی در حوزه دانش آموختگان صبح امروز سه شنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۳ در سالن ۹ دی سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

ابوالفضل یداللهی اصلان؛ مدیر کل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست اظهار کرد: این مجمع در راستای شکل گیری پل و مسیر ارتباطی بین فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی و استفاده از تخصص و ظرفیت آنان ایجاد میشود.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در ۴۳ سال گذشته که راه اندازی شد همه مستحضر هستید که چه باری از دوش آموزش عالی کشور برداشته است. قریب یک سوم تحصیل کنندگان وزارت علوم و وزارت بهداشت از دانشگاه آزاد هستند که بار بزرگی است.

یداللهی اصلان خاطرنشان کرد: در طول ۴۳ سال بیش از ۷ میلیون فارغ التحصیل داریم اما برنامه ای پیشتر برای این دانش آموختگان تدارک دیده نشده بود و احساس نیاز نشده بود و در واقع پل ارتباطی نتوانستیم ایجاد کنیم.

وی افزود: پیش نویس این طرح آماده شده که در جلسه نمایه شد ضمن اینکه گروهی نیز در شبکه های اجتماعی ایجاد و این پیش نویس بارگذاری میشود و نظرات تخصصی دانش آموختگان دریافت میشود.

یداللهی اصلان خطاب به حضار تصریح کرد: از نظر بانک اطلاعاتی فارغ التحصیلان ضعیف هستیم و به طور مثال شماره تماس ها بسیار قدیمی است بنابراین ده نفر از افرادی که میشناسید از دانشگاه آزاد اسلامی با اولویت سرآمدی فارغ التحصیل شده اند معرفی کنید تا در نشست های بعدی دعوت به عمل آید.

در حوزه برندسازی دانش آموختگان باید کار شود

مدیرکل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: در حوزه برندسازی دانش آموختگان باید کار شود تا از طریق اینها دانشگاه آزاد را بشناسانیم. و ما به این مقدار راضی نمیشویم چون بیشتر از اینها میتوانیم در تصمیم گیری ها موثر باشیم.

اولویت استخدام دانش آموختگان دانشگاه های دولتی عادلانه نیست

محبی نیا عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: در دنیای کنونی نهادهای متفاوتی با یکدیگر در رقابت هستند. تشریح مبانی نهادها به کمک اندیشمندان به سمتی که قدرت بر همه نهادها حاکمیت پیدا میکند و قدرت را شکل دهنده نهادها و فرهنگ معنا می کنند.

وی ادامه داد: از دانشگاه آزاد که کمک میکنند اساتید دانشگاه دیده شوند بسیار ممنونیم. امروزه اولویت استخدام با فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی است. این کجای عدالت است؟ در صورتی که دانشجویان ما شهریه میدهند و خدمات میخواهند.

محبی نیا افزود: امروز هم از دانشگاه های دولتی بیایند ریاست دانشگاه های ما را به عهده بگیرند ما مشکلی نداریم اما به محض پست در منصب دولتی از جنس ما انگشت اتهام را به سمت ما میگیرند!

وی خاطرنشان کرد: شیرین ترین دستاورد حکمرانی این است که ذی نفعان باید در برنامه ریزی دیده شوند که این مسئله باعث میشود نخبگان، مردم و اساتید فرهنگ را در دست بگیرند. امیدوارم این برنامه ها فرصتی باشد که دانشگاه آزاد در همه عرصه ها دیده شود. چرا که این دانشگاه بهترین محل برای اجرای نمایش های واقعی است.

رونمایی از آیین‌نامه اجرایی مجمع مفاخر و سرآمدان دانشگاه آزاد اسلامی/۷میلیون فارغ‌التحصیل ساماندهی می‌شوند 

سهم دانشگاه آزاد در مدیریت کشور چند درصد است؟

ابدالی حسابرس کل دیوان محاسبات کشور و دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست گفت: این ایده و تدبیر عالی مایه افتخار است و با وجود تمام مشغله های کاری حسب تعلق خاطر به دانشگاه حضور یافتم.

وی ادامه داد: من در دانشگاه شهید بهشتی هم تحصیل کردم اما متاسفانه ارتباطی که دانشگاه آزاد با فارغ التحصیلان دارد به آن صورتی که انتظار میرود نیست که البته به خاطر این موقعیت تشکر میکنم.

ابدالی تصریح کرد: اهدافی که تعیین میکنید کلی و ایده آلی نباشد بلکه کمی و ریز باشد. دانشگاه آزاد در مدیریت اجرایی، سیاسی و ورزشی کشور به نسبت فارغ التحصیلان چند درصد توانسته کسب کند؟

وی اضافه کرد: اگر قابلیت های فردی نباشد در مدیریت ها بازی نمیدهند به طور مثال در انتخابات شورای شهرها و روستاها یا مجلس این فارغ التحصیلان کجا باید باشند!؟ دانشگاه آزاد اگر میخواهد موفق شود لاجرم در مدیریت سیاسی و اجتماعی باید نقش فعالی داشته باشد. برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشید در فضای مجازی دانشگاه آزاد نقش فعالی ایفا نمی کند.

شناسایی سرآمدان دانشگاه آزاد فرصتی مغتنم است

حجت الاسلام رستمی ثانی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز اظهار کرد: گاندی وقتی میخواهد ملتش را نجات دهد رسما اعلام میکند آنچه از حسین بن علی آموختم به شما گفتم و شما عمل کردید و هندوستان از استعمار نجات پیدا کرد.

وی تصریح کرد: اگر عشق ما به امام حسین (ع) است. این امام بزرگوار الگو و راهبری هست که همه آزادگان جهان ایشان را قبول دارند. بیش از صد آیه در قرآن در ارتباط با علم و دانش وجود دارد و این نگاه دین ماست که علم قدرت تولید میکند.

حجت الاسلام ثانی خاطرنشان کرد: قبل انقلاب ۲۵۰ تا ۳۰۰هزار مقاله آی اس آی داشتیم اما الان میلیونها مقاله داریم. قبل انقلاب تعداد دانشجویان ما چقدر بود؟ اما الان ۴ میلیون دانشجو داریم. دانشگاه آزاد نقش موثر در تولید و بومی کردن علم داشته و قطعا از دانش شما استفاده میکنند.

وی افزود: پیشنهاد بنده همان کاری که در برخی کشورها اجرایی شده به این صورت که به دانشمندان و فرهیختگان فراخوان بدهیم و امکانات در اختیار آنها قرار دهیم و از تخصص اینها استفاده کنیم. شناسایی سرآمدان در راستای آبادانی کشور و استفاده از تخصص آنها در دانشگاه آزاد مغتنم است.

لزوم تعیین مشوق هایی برای اعضای مجمع دانش آموختگان

نظافت از کارکنان وزارت امور خارجه و دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: خرسندم که این ایده شکل گرفته تا از ظرفیت دانش آموختگان استفاده شود حقیقتا جای چنین ابتکاری در دانشگاه آزاد خالی بود.

وی ادامه داد: این طرح حمایت دولت را هم باید جلب بکند بنابراین این ابتکار و نوزاد نیاز به توسعه دارد فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد مظلوم هستند مشوق هایی باید درنظر گرفته شود تا اعضای انجمن بیایند و با دلگرمی ادامه دهند.

ابراهیمی دانش آموخته حقوق و معاون سابق دادستانی تهران نیز اظهار کرد: کاش پیش از جلسه پیش نویس آیین نامه به دانش آموختگان داده میشد تا فرصت بیشتری برای پرداختن به موضوع داشتیم. اگر در آیین نامه مباحث تشویقی در نظر گرفته شود انگیزه بیشتری برای ادامه مسیر شکل میگیرد.

نظام شفاف امتیازدهی ایجاد شود

مویدی؛ دکتری مدیریت ورزشی و مدیر باشگاه راه آهن نیز با تبریک افتخارآفرینی ورزشکاران کشورمان در المپیک پاریس اظهار کرد: آیین نامه را کامل مطالعه کردم و نیاز دارد که یک مقایسه ای انجام و چهارچوب مشخص تعریف و درنظر گرفت و نظام شفاف امتیاز دهی به وجود بیاید چرا که این دانشگاه پر از نخبه و مفاخر است.

وی ادامه داد: یک سیاست گذاری کلان که این نخبگان بتوانند در تصمیم گیری های کلان مشارکت داشته باشند. اولین همایش سرآمدان دانشگاه آزاد را با یک فراخوان عمومی برگزار کنیم و یک کتاب هم با این عنوان منتشر کنیم.

فعالیت مجمع سرآمدان دانشگاه آزاد اسلامی را با یک جشن آغاز کنیم/ ضرورت رسانه‌ای کردن اقدامات

محمد بنایی؛ کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده و از دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشکده هنر واحد تهران مرکزی از همه دانشکده‌های هنری ایران مجهزتر و بهترین اساتید را دارد. برند یک دانشگاه به اساتید آن است نه به ساختمان‌هایش!

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی همه امکانات و ظرفیت‌ها را در اختیار دارد فقط انگیزه و اراده ندارد. برای بیزینس، اولین گام تبلیغ است و مردم باید افتخارات دانشگاه آزاد را بشناسند. پیشنهاد میکنم این مجمع را با یک جشن شروع کنیم و با دعوت از سلبریتی‌ها آن را رسانه ای کنیم و برنامه های هنری را ترویج کنیم و بنده در این زمینه کمک خواهم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =