مسابقات کشتی فرنگی و آزاد خردسال و نونهال برگزار می‌شود

مسابقات کشتی فرنگی و کشتی آزاد خردسال و نونهال به میزبانی رامسر و تنکابن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز مازندران، مسابقات کشتی فرنگی و کشتی آزاد به میزبانی شهرستان‌های رامسر و تنکابن با حضور ۴ هزار کشتی‌گیر در تاریخ ۵ شهریورماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

این سری از مسابقات تحت عنوان امیدسازان المپیک و گرامیداشت کنگره شهدای استان مازندران با هدف نمایش کیفیت، سنجش کمیت، شناسایی و معرفی استعدادهای نوین و ایجاد پشتوانه با افق ۱۰ ساله و ایجاد انگیزه و کسب تجربه برای کشتی‌گیران مازندرانی در رده‌های خردسال و نونهال برگزار می‌شود تا از این طریق بتوان کشتی‌گیران آینده تیم ملی جمهوری اسلامی ایران را برای حضور در میدان‌های ملی و بین‌المللی ورزشی آماده کرد.

استان مازندران به عنوان پایتخت کشتی ایران و جهان در رده اول جهانی قرار دارد و حضور کشتی‌گیران و مربیان مازندرانی در تمامی مسابقات بین‌المللی خودنمایی می‌کند.

سلسله مسابقات کشتی در رده‌های مختلف سنی موجب شناسایی کشتی‌گیران با استعداد و آینده‌دار می‌شود که سرمایه‌گذاری مادی و معنوی برای آنان، کسب موفقیت در میادین بین‌المللی را در پی خواهد داشت.

گفتنی است که در این مسابقات، کشتی‌گیرانی از کل استان مازندران با هدایت و همراهی اداره ورزش و جوانان و هیئت‌های کشتی شهرستان‌ها با اهداف از پیش تعیین شده حضور دارند.

لازم به ذکر است سال گذشته نیز دوره نخست مسابقات کشتی فرنگی و آزاد در رده‌های سنی خردسال و نونهال به میزبانی شهرستان رامسر برگزار شده بود و امسال این رقابت‌ها به شکل گسترده‌تری برگزار می‌شود.

شهرستان رامسر به دلیل دارابودن اردوگاه‌های متعدد و حضور تعداد زیادی از ورزشکاران در این دوره از مسابقات به عنوان میزبان و محل استقرار آزادکاران انتخاب و مراسم افتتاحیه نیز در این شهر برگزار می‌شود و شهرستان تنکابن نیز میزبان فرنگی‌کاران خواهد بود.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای پیام/

کد خبر: 1240057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =