باقری: دیپلمات تراز کسی است که برای تامین منافع ملی حاضر به از خودگذشتگی باشد

سرپرست وزارت امور خارجه به همراهی گروهی از دیپلمات‌های جوان، به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، با حضور در محل دفاتر سه تن از آزادگان دستگاه دیپلماسی، از آنان تجلیل کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «علی باقری» در دیدار با «رضا نجفی» معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه، «عباس حسن‌پور» مسئول دفتر مدیرکل دیپلماسی عمومی و «سعید کریمی‌» کارشناس اداره ساختمان، با تجلیل از ایثار و مقاومت یادگاران دفاع مقدس، آنان را مایه عزت و افتخار کشور و مردم ایران عزیز و دستگاه دیپلماسی توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

باقری: ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی تردیدی ندارد

سرپرست دستگاه دیپلماسی خطاب به آزادگان سرافراز افزود: شما آزادگان سرافراز شاخصه‌ها و نشانه‌های نورانی مسیر پیش رو هستید که با باورهای ایمانی ایستادید و مقاومت کردید و در عین سختی و با دست خالی ناامید نشدید و این سیره و الگو برای همه ما درس بزرگی است.

سرپرست وزارت امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد دیدار شما و بودن کنار شما به ما به‌عنوان کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی در دستگاه دیپلماسی امید، انرژی و اعتبار می‌بخشد و وظیفه ما است که شما را به به‌عنوان نمادهای مقاومت یک ملت، در سازوکارهای وزات امور خارجه برجسته سازیم.

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به این که رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی برای صیانت از تمامیت ارضی ایران اسلامی از همه چیز گذشتند و با این از خودگذشتگی سازوکار درون‌زای بازدارندگی را به نمایش گذاشتند، اظهار کرد: دیپلمات تراز کسی است که برای تامین منافع ملی، صیانت از تمامیت ارضی و پاسداری از امنیت ملی حاضر به ایثار و از خودگذشتگی باشد و هیچ چیزی را برای خود نخواهد، لذا ترویج فرهنگ ایثارگری در وزارت خارجه یک ضرورت برای کارآمدی دیپلماسی و یک الزام برای مصونیت دیپلمات‌ها از تهدیدهای نرم دشمنان است.

باقری با تاکید بر نقش مدیران میانی و رده بالای وزارت امور خارجه در ترسیم باورمندی قوی و عزم جدی آزادگان در طی کردن مسیرهای آزادگی و مقاومت، خطاب به دیپلمات‌های جوان افزود: زندگی آزادگان واقعیت عینی پیش روی همگان است و همه ما به‌ویژه دیپلمات‌های جوان باید این سرمایه عظیم و مشی زندگی آزادگان را بشناسیم و در این مسیر حرکت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =