«هوشنگ حریرچیان» فردا از خانه هنرمندان اصفهان تشییع می‌شود

هوشنگ حریرچیان چهره ماندگار هنرهای نمایشی، شامگاه گذشته در ۹۲ سالگی درگذشت. پیکر این هنرمند محبوب کشورمان، فردا از مقابل خانه هنرمندان اصفهان تشییع خواهد شد. مخاطبان سینما و تلویزیون، حریرچیان را با ایفای نقش در آثار درام و کمدی از جمله «تفنگ سرپُر»، «خانه پزشکان»، «پژمان» و «خاتون» به یاد می‌آورند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های ایسکانیوز از اصفهان، پیرو خبر اختصاصی بامدادی ایسکانیوز مبنی بر درگذشت «هوشنگ حریرچیان» هنرمند ماندگار اصفهانی تئاتر، سینما، رادیو و تلویزیون، با اعلام مهران حریرچیان پسر وی، آئین خاکسپاری این هنرمند فردا صبح (چهارشنبه ۳۱ مردادماه) ساعت ۸:۳۰ از خانه هنرمندان اصفهان به سمت باغ رضوان برگزار شده و پیکر وی در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده می‌شوند.

«هوشنگ حریرچیان» فردا از خانه هنرمندان اصفهان تشییع می‌شود
هوشنگ حریرچیان (۱۳۱۱-۱۴۰۳)

شش دهه کار هنری

هوشنگ حریرچیان در بیستم مرداد ۱۳۱۱ متولد شد و فعالیت هنری خود را از دی‌ماه ۱۳۲۶ در تئاتر اصفهان آغاز کرد. وی از سال ۱۳۳۸ رسماً در رادیو اصفهان به عنوان هنرپیشه، گوینده، تهیه‌کننده، گزارشگر، کارگردان و مجری برنامه‌های تفریحی-هنری شروع به کار کرد. حریرچیان، پس از شش دهه فعالیت هنری، «رادیو» را زادگاه خویش، «تئاتر» را مدرسه و «سینما» را کارگاهِ خود عنوان کرده بوده.

او در سال ۱۳۴۸ اولین تجربه تلویزیونی خود به نام «عکاس باشی» را انجام داد و فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم «جعفر خان» به کارگردانی علی حاتمی آغاز نمود.

«هوشنگ حریرچیان» فردا از خانه هنرمندان اصفهان تشییع می‌شود
حریرچیان و استاد علی‌محمد رجایی

نقش ماندگار «پدر»

ایفای نقش در سریال‌های تلویزیونی «تفنگ سرپُر»، «خانه پزشکان»، «پژمان» و «خاتون» از جمله آثار به‌یادماندنی این بازیگر سینما و تلویزیون می‌باشد. وی در رابطه با ایفای «نقش پدر» در آثار مختلف نمایشی گفته بود: در پروژه‌های زیادی نقش پدر را بازی کرده‌ام؛ اما سعی داشتم همیشه یک نوع پدر نباشم؛ پدرها متفاوت‌اند اما خوب. من همانی هستم که در «آشپزباشی» نقش یک پدر با-دیسیپلین را بازی کردم و در «ساختمان پزشکان» هم نقش یک پدر بلغمی مزاج، طناز و باری به هر جهت؛ این پدرها با هم متفاوت‌اند اما باید شخصیت‌ را در فیلم و سریال پیدا کرد؛ این‌که چه هستی و که هستی.

«هوشنگ حریرچیان» فردا از خانه هنرمندان اصفهان تشییع می‌شود
حریرچیان و دیگر اعضای گروه هنری «ارحام» در کنار Norman Wisdom کمدین انگلیسی

پرده آخر در ۹۲ سالگی

درگذشت هوشنگ حریرچیان به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران تئاتر کمدی اصفهان -تنها نُه روز پس از تولد ۹۲ سالگی‌اش و پس از طی یک دوره بیماری- ضایعه بزرگی برای جامعه هنری محسوب می‌شود. مخاطبان ایرانی سینما و تلویزیون، هوشنگ حریرچیان را همواره با ایفای نقش جذاب و متفاوت‌اش در آثار مختلف درام و کمدی با لهجه زیبای اصفهانی، به خاطر می‌سپارند.

خبرنگار: مهرزاد سلیمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1240608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =