طرح‌های جهاد دانشگاهی بخاطر کم‌کاری سازمان‌های دیگر اجرا نمی‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: متاسفانه هنوز در برنامه‌های توسعه، توبیخ یا مجازاتی برای سازمان‌هایی که وظایفشان را انجام نمی‌دهند، وجود ندارد.

حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره وظایف محقق نشده جهاد دانشگاهی در برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی بر اساس برنامه ششم توسعه موظف به تولید دستگاه آّب‌شیرین‌کن بود. هم‌اکنون همه دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن از خارج کشور وارد می‌شوند. جهاد دانشگاهی دانشگاه شریف به همراه چند شرکت دانش‌بنیان در این زمینه فعالیت می‌کنند و توانسته‌ایم دانش تولید این دستگاه‌ها را فراهم کنیم.

وی افزود: تحقق این وظیفه جهاد دانشگاهی در برنامه ششم توسعه نیازمند مطالبه و حمایت جدی وزارت نیرو بود. متاسفانه این اتفاق رخ نداد و موفق به ساخت دستگاه نشدیم. بودجه جهاد دانشگاهی به اندازه‌ای نیست که برای ساخت دستگاه آب‌شیرین‌کن هزینه کند. لازم است وزارتخانه‌ها برای دستگاه‌های مورد نیازشان هزینه کنند. هرگاه وزارتخانه در اجرای یک طرح کمک کرده، خودش منفعت بیشتری را به دست آورده است.

مسلمی خاطرنشان کرد: نبود حمایت کافی یکی از موانع تحقق برنامه‌های توسعه است. طرح‌هایی هم در برنامه هفتم توسعه ذکر شده است که اگر وزارت نیرو از آن‌ها حمایت کند، تحولی در کشور ایجاد می‌شود. نبود مطالبه و توجه کافی به محقق نشده برنامه ششم توسعه دامن زد. وزارتخانه باید از دستگاه‌های مرتبط بخواهد که چرا به وظایفشان در برنامه توسعه عمل نمی‌کنند. متاسفانه هنوز در برنامه‌ها، توبیخ یا مجازاتی برای سازمان‌هایی که وظایفشان را انجام نمی‌دهند، وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =