خرید ۷۹ هزار تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد از خرید تضمینی ۷۹ هزار و ۳۵۶ تن گندم در استان خبر داد و گفت: رکورد تولید گندم شکسته شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، ابولحسن صداقت‌کیش اظهار داشت: تاکنون ۷۹ هزار و ۳۵۶ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان گندم کار کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان‌های مختلف خرید و ذخیره سازی شده که با این حساب رکورد ۴۵ سال اخیر شکسته شده است.

وی با اشاره بنه اینکه خرید گندم تا پایان شهریورماه ادامه دارد، عنوان کرد: پیش بینی می‌کنیم برای اولین بار خرید و ذخیره سازی بیش از ۸۰ هزار تن گندم در استان را داشته باشیم که تاکنون سابقه نداشته است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد ارزش ریالی گندم خریداری شده را یک هزار و ۳۹۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون یک هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان آن پرداخت شده و ۲۱۲ میلیارد تومان دیگر نیز بزودی پرداخت خواهد شد.

صداقت‌کیش با اشاره به اینکه امسال ۹ مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های مختلف ایجاده و راه‌اندازی شد، ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم معمولی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و دورم ۱۸ هزار تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مراکز خرید گندم تضمینی در یاسوج، باشت، دهدشت، چرام، گچساران و بهمئی فعال هستند.

خبرنگار: فائزه صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1241003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =