معاون وزیر بهداشت: کمیسیون‌های غیرتخصصی درمورد افزایش ظرفیت پزشکی تصمیم گرفتند

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: تولیت سلامت با وزارت بهداشت است؛ ضمن اینکه ما ارکان نظام سلامت همچون فرهنگستان علوم پزشکی، نظام پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی را داریم که باید بررسی شود در موضوع افزایش ظرفیت پزشکی کدام از این ارکان موافق بودند؟ در صورتی که در مقابل، کمیسیون‌های غیرتخصصی همچون اصل ۹۰ موافقت خود را در این زمینه اعلام کردند.

ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزشی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص مزایا و معایب افزایش ظرفیت پزشکی اظهار کرد: علی رغم اینکه سالهای گذشته هیچ بودجه ای اختصاص داده نشده بود امسال برای اولین بار بودجه تامین شد و ما برای سومین سال متوالی درحال مدیریت این کار هستیم و امیدواریم تدبیری اندیشیده شود.

وی با تأکید بر اینکه با افزایش کمی مخالف نیستیم، افزود: حتی اعتقاد داریم مهاجرت افراد به خارج از کشور همیشه منفی نیست و گاهی اوقات مهاجرت نشان دهنده قدرت ماست اما در حوزه علوم پزشکی «کیفیت» مهمترین فاکتور محسوب میشود.

باقری‌فرد ادامه داد: اگر از لحاظ کمیت موضوع را درنظر بگیریم، عراق تعداد متخصصین بیشتری را تربیت کرده اما آیا یک مریض از ایران به آنجا میرود؟ یا از عراق برای درمان به کشور ما مراجعه میکنند؟ بنابراین اگر کیفیت را فدای کمیت بکنیم پزشکی ما ارزش خود را از دست خواهد داد و باید در کنار کمیت به کیفیت توجه کنیم و کمیت را اگر بالا میبریم اشکالی ندارد اما زیرساخت های آن را هم فراهم کنیم و اگر دانشجو میپذیریم امکانات لازم از استاد و کلاس استاندارد و امکانات آموزشی را هم برای او فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر بیمار و تنوع بیمار هم باید وجود داشته باشد آموزش پزشکی بسیار پیچیده است و چندان به صندلی و افزایش تعداد صندلی بستگی ندارد بلکه از مهمترین فاکتورها میتوان به تعداد و تنوع مریض اشاره کرد.

نظر کارشناسان علوم پزشکی باید لحاظ شود

معاون آموزشی وزیر بهداشت تصریح کرد: طبق قانون تولیت سلامت با وزارت بهداشت است؛ ضمن اینکه ما ارکان نظام سلامت همچون فرهنگستان علوم پزشکی، نظام پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی را داریم که باید بررسی شود در موضوع افزایش ظرفیت پزشکی کدام از این ارکان موافق بودند؟ در صورتی که در مقابل، کمیسیون‌های غیرتخصصی همچون اصل ۹۰ موافقت خود را در این زمینه اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم اگر میخواهیم اقداماتی را در حوزه پزشکی به ویژه آموزش پزشکی انجام دهیم حتما باید نظر وزارت بهداشت، کارشناسان و اعضای بورد لحاظ شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =