مشاوره سلامت روان از الزامات ورود به دوره دستیاری/ دلایل خودکشی‌ها عمدتا غیرمعیشتی بوده است

معاون آموزشی وزیر بهداشت بدون اشاره به دلیل اصلی خودکشی‌ دستیاران و با تأکید بر اینکه بر اساس تحقیقات دلایل خودکشی ها عمدتا غیرمعیشتی بوده است، گفت: این افراد عمدتا تمکن مالی خوبی هم داشتند اما به اعتقاد ما یک مورد خودکشی هم زیاد است بنابراین باید تلاش کنیم که آمار را به صفر برسانیم.

ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزشی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز پیرامون آخرین اقدامات کارگروه رصد وضعیت روحی و روانی دستیاران تخصصی اظهار کرد: این کارگروه در حوزه سلامت روان فعالیت میکند و موضوع خودکشی تنها قسمتی از سلامت روان است و تصمیم عملیاتی که در این زمینه اتخاذ شده این است که امسال برای اولین بار تمام دستیاران آموزشی در هر نقطه ای از کشور که پذیرفته میشوند، مشاوره سلامت روان جزو الزامات ورود به دوره دستیاری است که در صورت شناسایی افراد پرخطر، این افراد به صورت دوره ای تحت درمان قرار میگیرند و از همین امسال اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: تصمیمات دیگری نیز در این کارگروه از جمله توانمند کردن افرادی در بخش ها به عنوان رابط بین اساتید و دستیاران گرفته شده است و در حال اجرایی شدن است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت بدون اشاره به دلیل اصلی خودکشی‌ها بار دیگر با تأکید بر اینکه بر اساس تحقیقات دلایل خودکشی ها عمدتا غیرمعیشتی بوده است، خاطرنشان کرد: این افراد عمدتا تمکن مالی خوبی هم داشتند اما به اعتقاد ما یک مورد خودکشی هم زیاد است بنابراین باید تلاش کنیم که آمار را به صفر برسانیم.

شناسایی ۵ دانشگاه علوم پزشکی متخلف/صدور اخطار کتبی شدید برای ۴ بخش

باقری فرد همچنین در خصوص اقدامات «کمیته رصد منشور دستیاری» گفت: کمیته رصد در حال فعالیت است و به دنبال این هستیم تا وسعت کار را به کل کشور تعمیم بدهیم. از ۵ دانشگاه ۴ بخش اخطار کتبی شدید دریافت کرده اند اما این بدین معنی نیست که در دیگر بخش های کشور اوضاع مطلوب است. در این کمیته از خود دستیاران هم استفاده میکنیم و در حال رصد کل کشور هستیم.

وی در خصوص آزمون ارتقا نیز تصریح کرد: آزمون تستی سالیانه ارتقا که هر سال وزارت بهداشت برگزار میکرد و امسال این آزمون را به دانشگاه ها واگذار کردیم اما اعتقاد داریم لزومی ندارد این آزمون هر سال برگزار شود و تنها سال آخر آزمون ملی را برگزار میکنیم و این در حالی است که آزمون صلاحیت هر سال در بخش انجام میشود و منظور ما حذف آزمون تستی است و اگر در نشست شورای تخصصی به تایید برسد ما سالیانه تنها آزمون گواهینامه بورد را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =