مدرک فنی‌وحرفه‌ای مبنای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان با بیان اینکه مبنای پرداخت تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی داشتن گواهینامه مهارتی فنی‌وحرفه‌ای است، گفت: پرداخت تسهیلات بر عهده اداره‌کل آموزش و فنی‌وحرفه‌ای نیست و این دستگاه به عنوان تسهیل‌گر نقش‌آفرینی می‌کند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از گلستان، حمزه کرایلو اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی در استان گلستان رشد قابل‌توجهی دارد و شاخص‌های توسعه‌ بخش فنی‌ و حرفه‌ای از رشد چشمگیری برخوردار شده است.

وی از افتتاح پنج کارگاه مهارتی همزمان با هفته دولت در گلستان خبر داد و افزود: این کارگاه‌ها بر مبنای مشاغل و رشته‌های جدید راه‌اندازی شده که راه‌اندازی کارگاه پنل‌های خورشیدی، هوش مصنوعی و امثال آن از جمله این پروژه‌ها است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان، از راه‌اندازی اولین مرکز فنی اطلاعات و ارتباطات گلستان در علی‌آبادکتول خبر داد و گفت: این مرکز ۱۳ کارگاه آموزشی دارد و بر مبنای رشته‌های جدید در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی فعالیت می‌کند.

کرایلو از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهره‌برداری از مرکز تربیت مدرس نی‌تپه خان‌ببین خبر داد و یادآور شد: فاز نخست این پروژه با ۶ کارگاه در شهرستان رامیان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به میزان اعتبار مدرک فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: میزان اعتبار مدارک آموزشگاه‌های دولتی و بخش خصوصی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای یکسان است و تفاوتی بین این دو نیست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان با اشاره به اینکه برای نخستین بار ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اعطای تسهیلات به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود، بیان کرد: در مرحله بررسی پرونده‌های تسهیلاتی آموزشگاه‌های آزاد هستیم تا نیازها و تجهیزات آموزشی فنی و حرفه‌ای به‌روز شود.

کرایلو بیان کرد: در اعطای تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی و مشاغل خانگی نیز، دبیرخانه اشتغال استان متولی این مسئله است و مبنای پرداخت تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی داشتن گواهینامه مهارتی فنی‌ و حرفه‌ای است.

خبرنگار: رضوان سادات حسینی مهر

انتهای خبر/

کد خبر: 1241424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =