کلاهبرداری تلفنی با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی!

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس از دستگیری اعضای باند شش نفره ‏کلاهبرداری تلفنی و فیشینگ که بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، توسط ‏مأموران پلیس فتا این فرماندهی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ سرهنگ کامران ملکی روز شنبه ۱۰ شهریور در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان فردیس و اعلام اینکه پس از دریافت تماس تلفنی از افراد ناشناس، مبالغی از حساب بانکی آنها برداشت شده، رسیدگی به موضوع در دستور کار کاشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

قتل هولناک به خاطر محکم کوبیدن درب خانه

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد اعضای یک باند کلاهبرداری با شهروندان به صورت تلفنی تماس گرفته و با ترفند اینکه در قرعه کشی خودروسازان و یا اپراتورهای تلفن همراه برنده شده‌اید، کدهایی را به تلفن همراه آنها ارسال و پس از دریافت کدها اقدام به انتقال موجودی حساب آنها به افراد دیگر می‌کردند.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا با استعلام شماره حساب‌های مقصد انتقال وجوهات و احضار صاحبان حساب‌های بانکی دریافتند که اعضای این باند کلاهبرداری به جهت برجای نگذاشتن آثاری از خود، به تعداد دیگری از شهروندان وعده‌های واهی مبنی بر سود حاصل از خرید و فروش ارز و سکه دولتی داده، شماره حساب بانکی آنها را أخذ و مبالغ کلاهبرداری شده را به حساب‌ آنها منتقل و از آن طریق اقدام به خرید سکه و دلار از صرافی‌ها می‌کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا شهرستان فردیس با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری تمامی اعضای این باند شش نفره کلاهبرداری شدند، خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده در مراحل انجام تحقیقات به ۲۵ فقره کلاهبرداری از شهروندان با این شیوه به ارزش ۲۰ میلیارد ریال اعتراف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

سرهنگ ملکی در پایان به شهروندان توصیه کرد: به جهت جلوگیری از گرفتار شدن در دام شیادان و کلاهبرداران، به افراد ناشناسی که با آنها تماس تلفنی می‌گیرند به هیچ وجه اعتماد نکرده و هرگونه کد و یا رمز که از طریق پیامک برای آنها ارسال می‌شود را در اختیار هیچ شخصی قرار ندهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =