اعلام حداکثر سن مجاز برای ثبت‌نام در دانشگاه فرهنگیان/ سربازی یا سوابق کاری سقف سنی را تغییر نمی‌دهد

حداکثر سن مجاز برای شرکت در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال است یعنی متولدین نیمه دوم ۱۳۷۹ به بعد می توانند متقاضی شوند. سربازی یا سوابق کاری سقف سنی را تغییر نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه فرهنگیان شامل ضوابط و مقرراتی است که هرکدام از داوطلبان ملزم به رعایت این قوانین هستند. همچنین داوطلبان برای قبولی در دانشگاه باید مدارک لازم را دارا باشند. در غیر این صورت مجاز به ادامه در هر کدام از مراحل نخواهند بود.

داوطلبان دانشگاه فرهنگیان باید یکی از مدارک تحصیلی دیپلم متوسطه نظام جدید آموزشی، دیپلم متوسطه نظام قدیم، مدرک پیش دانشگاهی (نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی)، مدرک کاردانی (برای داوطلبان دیپلم فنی و حرفهای یا کاردانش نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی) یا مدرک سطح یک حوزوی (برای شرکت طلاب فقط در گروه آزمایشی علوم انسانی) را تا پایان شهریور دریافت کنند.

درصورتی که داوطلبان به آموزش و پرورش معرفی شوند، ارزیابی شایستگی معلمی و بررسی صلاحیت های عمومی انجام می‌گیرد. متقاضیان باید توجه کنند، افرادی که فاقد یکی از مدارک فوق باشند، برای ادامه انجام مراحل همراه با دریافت تعهد صورت خواهد گرفت. داوطلبان در صورت قبولی نهایی، قبل از ثبت نام قطعی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ مدارک مربوطه را گرفته و اصل مدرک را به محل قبولی تحویل دهند. درغیراین صورت قبولی وی لغو و مسئولیت آن به عهده داوطلب خواهد بود.

نکته‌ای که داوطلبان باید به آن توجه کنند این است که قبولی و ثبت نمرات دی ماه برای شهریور مبنی بر اخذ مدرک دیپلم، قبول نیست. اگر داوطلبی یکی از این مدارک را نداشته باشد، حتی اگر در یکی از رشته محل‌های انتخابی خود قبول شود، قبولی او باطل می‌شود و نمی‌تواند در آن رشته ثبت نام کند.

شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان

داوطلبان دانشگاه فرهنگیان باید تابع جمهوری اسلامی ایران و معتقد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشند. باید به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران متعهد باشند. از سلامت کامل روانی، جسمانی و توانایی برخوردار باشند و بتوانند وظایفی که به آنها محول می شود را انجام دهند. لازم است عدم سو پیشینه داشته باشند و از هرگونه اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات و الکل به دور باشند.

به هیچ تشکیلات، حزب، سازمان یا گروهک‌های غیرقانونی وابسته نباشند. چنانچه آقایان پذیرفته شده مشکل نظام وظیفه عمومی داشته باشند، بعد از اعلام نتایج نهایی از سوی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، قبولی آنان لغو می‌شود. داوطلبان ملزم به رعایت شئونات اسلامی و معلمی در طول تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستند. همچنین در سایر دانشگاه‌ها که براساس مفاد این دفترچه پذیرش می‌شوند نیز رعایت قوانین ضروری است.

شرایط اختصاصی در آزمون دانشگاه فرهنگیان

حداکثر سن مجاز برای ثبت‌نام در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان؛ ۲۴ سال تمام است. یعنی فقط متولدین نیمه دوم سال ۱۳۷۹ به بعد می‌توانند متقاضی شوند. سن افراد بر اساس شناسنامه است. در صورت پذیرفته شدن در آزمون، هرگونه تغییر پس از ثبت نام در هر مرحله‌ای قبولی وی (لغو) خواهد شد. انجام خدمت سربازی و یا سوابق کاری (دولتی و غیردولتی) و موارد دیگر، تحت هیچ شرایطی به سقف سنی داوطلب افزوده نمی‌شود. هیچ گونه تغییری در شرط سنی ایجاد نمی‌شود.

داوطلبان نباید هیچ گونه استخدامی یا تعهد خدمت (دائم یا موقت) به نهادها و سازمانهای دولتی و غیردولتی (از آغاز تا پایان دورهی تحصیل در دانشگاه) داشته باشند. درصورت وجود مجوزهای قانونی برای استخدام در شهر و استان بومی داوطلب در ستون محل خدمت دفترچه آزمون درج شده است. پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و همچنین دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه و غیرروزانه در همه مقاطع تحصیلی در صورت این که منعی از لحاظ نظام وظیفه نداشته باشند، می‌توانستند در آزمون اختصاصی ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت کنند.

این داوطلبان در صورت قبولی، باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ از رشته قبلی خود انصراف قطعی داده و گواهی انصراف از رشتة قبلی را به محل قبولی جدید (محل تحصیل خود) ارائه دهند در غیر این صورت قبولی آنان ( لغو) خواهد شد. دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی و همچنین دانشجویان دارای تعهد به دستگاههای اجرایی کشور و بورسیه مجاز به ثبتنام در آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان نبوده اند.

ملاک جذب دانشجویان متعهد خدمت علاوه بر شایستگی معلمی، مواردی همچون انگیزه خدمتی، تعهد، روحیه صبر، ایثار و فداکاری ملاک عمل خواهدبود. همچنین معلم باید از استعداد، علاقه و انگیزه برخوردار باشد و دارای اخلاق و رفتارمتناسب با شأن و جایگاه معلمی باشد.

داوطلبان باید از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی ازجمله توانایی و مهارت گفتاری، قدرت بینایی و نداشتن کوررنگی و هر نوع نقص میدان بینایی، قدرت شنوایی، قد و وزن مناسب برخوردار باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =