مسئله تفکیک پسماند از مبدا تا مقصد و پرورش سفیران سلامت را در مدارس آغاز کردیم

نشست پیش بینی تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از انتقال بیماری پشه آئدس در سطح شهرستان آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از آبادان، طی آئینی نشست پیش بینی تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از انتقال بیماری پشه آئدس با حضور مدیرکل آموزش وزارت بهداشت، معاون سیاسی فرماندار ویژه آبادان، مدیران بهداشت و پدافند غیرعامل منطقه آزاد اروند، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ابادان، سرپرست مرکز بهداشت، و جمعی از مدیران مناطق و سازمان‌های شهرداری آبادان به میزبانی شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر برگزار گردید.

یاسین کاوه پوردر این نشست، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در همه حوزه‌ها نیاز ضروری است و آموزش نیز می‌تواند تاثیر خوب و کمک بسزایی در جهت پیش‌گیری و اقدامات موثر داشته باشد.

شهردار آبادان، افزود: شهرداری‌ها دارای چالش‌های فراوانی هستند و بیش از ۳۴۰ وظیفه و مسئولیت را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه آماده هرگونه تعامل و همکاری در زمینه پیش گیری از بیماری و سلامت مردم هستیم، تصریح کرد: محلاتی که فاقد شبکه آب و فاضلاب و کانال دفع آب های سطحی و دارای فرسودگی بافت شهری هستند از لحاظ انتشار بیماری بسیار خطرناک اند و می بایست توجه جدی به این محلات شود.

وی بیان کرد: اگر به برخی مسائل به صورت مقطعی نگاه شود مطمئنا به فراموشی سپرده خواهد شد.

شهردار آبادان، مسئله آموزش را نیاز جامعه دانست و خواستار همگانی شدن آموزش شد و تاکید کرد: مسئله آموزش و پیش گیری باید به صورت مستمر و ادامه دار انجام شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه شهید جمهور آیت الله رئیسی، ابراز کرد: شهید رئیسی با کار میدانی، جهادی و بی وقفه الگوی خدمت و دلسوز واقعی مردم بودند. خوشبختانه تعامل و همکاری بین بخشی خوبی میان دستگاه‌های اجرایی شهرستان آبادان وجود دارد اما کارها و اقدامات ما نیز باید میدانی و عملیاتی کف خیابان باشد تا نتیجه و ثمره آن همگان ببینند.

کاوه‌پور ادامه داد: شهرداری از لحاظ عوامل اجرایی و توزیع در سطح شهر نیروی فراوانی دارد و ما می‌توانیم در بحث انتشار تولید محتوا و توزیع بروشورهای اطلاع رسانی همکاری ویژه داشته باشیم، چرا که بعضی اوقات یک تصویر و یا حتی یک پیام می تواند تاثیر بسزایی در جامعه داشته باشد.

وی آموزش برای کارگران و کارمندان شهرداری در زمینه پیش‌گیری از بیماری و اطلاع رسانی به مردم را ضروری خواند و بیان کرد: از سال گذشته مسئله تفکیک پسماند از مبدا تا مقصد و پرورش سفیران سلامت و ترافیک را در مدارس آغاز کردیم که خوشبختانه بازخورد و نتیجه خوبی را در پیش داشت.

کاوه‌پور اضافه کرد: سیستمی باید طراحی شود که در آن تولید محتوا صورت بگیرد و ما آماده هرگونه همکاری به ویژه در بحث انتشار محتوای تولیدی هستیم. همچنین نماینده ای در حوزه آموزش و اقدامات مشترک را معرفی می‌کنیم تا اقدامات پیش‌گیرانه در سطح شهر انجام شود.

وی با بیان اینکه کار میدانی و آموزش به کارکنان و انتشار مطالب در جامعه به صورت محله محور و ناحیه محور باید انجام شود، گفت: همه دستگاه‌ها باید در کنار یکدیگر کمک کنند تا اقدامات پیش‌گیرانه و جلوگیری از بیماری در شهر انجام شود.

شهردار آبادان، خاطر نشان کرد: یک سوم شهر آبادان در اختیار پالایشگاه و پتروشیمی است و از اختیار شهرداری خارج هستند که نیاز هست آنها هم در کنار شهرداری قرار گیرند.

وی ادامه داد: خروجی کار برای ما مهم است و به دنبال فرار از کار و سیاهه نمایی نیستیم، نیاز است شبکه بهداشت در کنار عوامل شهرداری قرار گیرند و اقدامات را به صورت مشترک و اجرایی و میدانی در راستای سلامت مردم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امروز اگر در آبادان اتفاقی رخ دهد در کل کشور اثرگذار است، عنوان کرد: حادثه متروپل آسیب‌ها و پیامدهای اجتماعی جدی بین المللی را برای ما در برداشت و همچنین ساخت برج میلاد در تهران نمونه بارز شعار ما می توانیم و نماد توان فنی و مهندس جمهوری اسلامی ایران است.

کاوه‌پور تاکید کرد: با تعامل و همکاری می توانیم مشارکت خوبی در زمینه اطلاع رسانی به شهروندان داشته باشیم.

خبرنگار: سیده صدیقه موسوی

انتهای خبر/

کد خبر: 1241988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =