موانع صادرات سیب در آذربایجان غربی باید برطرف شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ضمن اشاره به چالش‌های متعدد بخش کشاورزی استان، بر اهمیت رفع موانع صادرات سیب تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی دیروز در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی و مرزی کشور، پتانسیل بالایی برای تأمین نیازهای داخلی و صادرات دارد، متأسفانه به دلیل وجود موانعی، فرآیند صادرات محصولات کشاورزی به ویژه سیب با اختلال مواجه شده است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: استاندار آذربایجان غربی توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی داشته‌اند، اما متأسفانه این موانع مانع از تحقق پتانسیل بالای استان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ضمن اشاره به چالش‌های متعدد بخش کشاورزی استان، بر اهمیت رفع موانع صادرات سیب تأکید کرد.

وی افزود: برای رفع مشکلات کشاورزان و رونق بخش کشاورزی، ضروری است موانع موجود در مسیر صادرات محصولات کشاورزی برداشته شود تا کشاورزان بتوانند محصولات خود را به راحتی به بازارهای خارجی عرضه کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین با اشاره به مشکلات بخش دامداری، از جمله افزایش قیمت گوشت و مرغ به دلیل کمبود نهاده‌های دامی، بر ضرورت مدیریت دقیق و توجه به نیازهای دامداران تأکید کرد.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مدیریت، از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا با تلاش جهادی، مشکلات مردم و کشاورزان استان را حل نماید.

امام جمعه ارومیه در پایان ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی، مسیر توسعه و رونق در بخش کشاورزی هموارتر شود و کشاورزان بتوانند از حمایت‌های لازم بهره‌مند شوند.

خبرنگار: سینا رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1242140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =