جزئیات قتل هولناک یاسمین رحمتی استاد سنتور و نامزدش در رشت

بامداد ۱۴ شهریور ماه امسال صدای شلیک گلوله در یکی از کوچه‌های محله پیربازار رشت به گوش اهالی رسید و خواب را از چشمان آنها ربود.همین کافی بود که اهالی محله پیربازار سراسیمه از خانه‌هایشان بیرون آمده و به دنبال محلی که صدای شلیک از آنجا برخاسته بود بگردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در همین حین طولی نکشید که متوجه شدند صدا از یکی از خانه‌های ویلایی منطقه بلند شده که در حیاط و در ورودی خانه باز بود. این ویلا محل سکونت یاسمین رحمتی استاد سنتور دانشگاه تهران بود که از دو سال قبل وقتی در دانشگاه رشت مشغول به کار شد از زادگاه خودش یعنی شهر تفرش به این ویلا نقل مکان کرد و مدتی بود همراه با نامزد خود که با همدیگر قصد ازدواج داشتند در این ویلا ساکن بودند. چند نفر از همسایه‌ها وارد ویلا شدند و با جسد غرق در خون یاسمین و نامزدش مواجه شدند که به ضرب گلوله از پا درآمده بودند. به این ترتیب خیلی سریع موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دادند و رسیدگی به موضوع وارد فاز جنایی شد.

بیشتر بخوانید:

قتل هولناک سرپرست تیم بوکس در باغ شخصی‌اش

تحقیقات جنایی

با اعلام خبر از سوی ماموران کلانتری بلافاصله بازپرس ویژه قتل به همراه کارآگاهان پلیس آگاهی برای رسیدگی به موضوع وارد محل وقوع جنایت شده و تحقیقات را آغاز کردند.اولین بررسی‌های تیم تشخیص هویت حکایت از آن داشت که کمتر از یک ساعت از قتل هولناک زوج جوان می‌گذرد و با توجه به اینکه احتمال می‌رفت عامل جنایت نتوانسته از محل جنایت زیاد دور شود دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته از سوی بازپرس جنایی صادر شد.

اما در بررسی‌های بعدی مشخص شد که ویلای مسکونی مجهز به دوربین مداربسته نبوده و همچنین در اطراف ویلا هم هیچ دوربین مداربسته‌ای مشرف به ویلا نبود به همین دلیل تصویری از ورود و خروج عامل یا عاملان جنایت به ویلا به دست نیامد.بعد از بررسی‌های ابتدایی با دستور بازپرس پرونده اجساد قربانیان به سردخانه پزشکی قانونی منتقل شدند تا آزمایشات و معاینات لازم انجام شود.

سپس تلاش کارآگاهان برای یافتن ردی از عامل جنایت ادامه پیدا کرد اما تاکنون منجر به حصول نتیجه نشده است.رئیس پلیس آگاهی پلیس گیلان در خصوص این ماجرا گفت: در پی اعلام وقوع دو فقره قتل در یک منزل ویلایی در شهر رشت، کارآگاهان آگاهی جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند. در این حادثه یک زن ۳۶ساله و یک مرد ۳۷ساله غیربومی به قتل رسیدند، مقتولان در یک منزل ویلایی اجاره‌ای ساکن بودند که با سلاح گرم به قتل رسیدند. بر اساس گزارش‌ها هویت زن مقتول به عنوان «یاسمین رحمتی» موزیسین شناخته شده و استاد سنتور دانشگاه تهران، شناسایی شده است.

اوچند ماه پیش با مرد مقتول، آشنا شده و به نظر می‌رسید قصد ازدواج داشتند و پلیس در حال بررسی انگیزه‌های این قتل است، یاسمین رحمتی علاوه بر تدریس و نوازندگی سنتور، آهنگساز چند آلبوم موسیقی نیز بود.»

اهالی پیربازار چه گفتند؟

اهالی محله پیربازار اولین کسانی بودند که متوجه وقوع یک جنایت در ویلای مسکونی شدند. آنها می‌گویند که نامزد یاسمین جوانی اهل شهر قم بوده که از چند سال قبل ساکن شهر رشت شده بود. یاسمین نیز اهل تفرش بود و از دو سال قبل که برای کارش وارد شهر رشت شد، ویلا را به صورت سالیانه اجاره کرده بود تا اینکه مدتی قبل با مرد جوان قمی آشنا شده و قرار ازدواج گذاشتند.

اهالی همچنین می‌گویند که آثار شکستگی شیشه پنجره‌ها یا تخریب روی قفل در ورودی ویلا مشاهده نکرده‌اند و همچنین قبل از قتل صدای درگیری، فریاد یا کمک خواهی نشنیده‌اند.یاسمین رحمتی متولد ۱۳۶۶ شهر اراک در استان مرکزی بود. یاسمین نزد استاد مرحوم ناصر شهرپسند، یکی از برجسته‌ترین اساتید سنتور به فراگیری این ساز پرداخت و از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۵ تحت نظر او آموزش دید. پس از تکمیل آموزش‌ها، خود یاسمین رحمتی به تحصیلات عالی در رشته موسیقی پرداخت. او به عنوان استاد سنتور در دانشگاه تهران نیز فعالیت کرد. او به عنوان یک موزیسین مشهور و استاد ماهر سنتور نقش مهمی در آموزش و ترویج موسیقی سنتی ایرانی ایفا کرد. ‌

منبع:‌هفت صبح

کد خبر: 1242170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =