هفته وحدت، هفته اتحاد میان مسلمانان شیعه و اهل سنت

سلیمی: وحدت یعنی با حفظ کرامت انسانی و ارزش‌های دینی و مذهبی، مصالح کیان اسلام را در نظر داشت و مسلمانان با هر مذهب و اعتقادی که دارند خود را برادر دینی هم بدانند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، محمدسلیمی مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایسکانیوز عنوان کرد: اسلام به عنوان آخرین و کامل‌ترین دین الهی برای نجات بشریت از گمراهی و جهل، توسط پیامبراکرم(ص) به بشریت عرضه شد. اما از آنجا که روشنگری و آگاهی بخشی آن موجب می‌شد تا مردمان از بردگی خلاصی یابند، همواره دشمنان دین برای نابود کردن آن تلاش کرده و با انواع روش‌ها، از آغاز نبوت پیامبر تا امروز قصد داشتند با ایجاد تفرقه بین مسلمانان از اشاعه و رشد اسلام جلوگیری نمایند. در این میان مهم‌ترین و بزرگترین دست آویز مخالفان حقیقت، بحث شیعه و سنی و اختلاف میان این دو مذهب از مسلمانان است. بنابراین لزوم حفظ وحدت میان مسلمین از جمله اموری است که همواره از سوی بزرگان و رهبران مذهبی مسلمان مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: حقیقت مفهوم «وحدت» و به عبارت صحیح‌تر «اتحاد» آن است که با حفظ عقاید قطعی و مسلم خود، در مقابل دشمن مشترک موضع واحدی داشته و از او غافل نباشیم. شهید مطهری(ره) قائل است وحدت اسلامی متوقف بر این نیست که فرق و مذاهب از میان برود. با وقوع انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، حساسیت دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف و پراکندگی در میان مسلمانان بیشتر شد. بنابراین حضرت امام خمینی(ره) با درک این موضوع که دو مذهب تشیع و تسنن که از پیروان زیادی در سراسر جهان برخوردار هستند، هر اندازه بتوانند دیدگاه‌های خود را به یکدیگر نزدیک کنند، تأثیر بسیار مهم و ارزشمندی در اعتلا و عزت و سربلندی مسلمان در جهانی کنونی خواهند داشت و توطئه‌های هر روزه آن‌ها را نقش بر آب خواهند کرد. روزهای دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را تحت عنوان «هفته وحدت» نام گذاری شده است.

سلیمی در پایان افزود: وحدت یعنی با حفظ کرامت انسانی و ارزش‌های دینی و مذهبی، مصالح کیان اسلام را در نظر داشت و مسلمانان با هر مذهب و اعتقادی که دارند خود را برادر دینی هم بدانند و فریب دسیسه‌های دشمنان مشترک خود را نخورند که دشمنان می‌خواهند اصل اسلام را که متشکل از اهل تسنن و تشیع است، نابود کنند. رهبر معظم انقلاب همانند سال‌های گذشته که هر کدام را به نام مبارکی نامگذاری کرده‌اند، امسال را به نام سال وحدت ملی و انسجام اسلامی مزین نمودند. این نامگذاری دقیقا وقتی انجام شد که دشمنان قسم خورده اسلام و خصوصا تشیع به شدت در حال لطمه زدن به پیکره جامعه اسلامی بودند و لذا این نامگذاری برای کسایی که نگران اوضاع بودند شادی آفرین بود.

خبرنگار: فائزه صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1242229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =