ظرفیت دفن در بهشت زهرا به‌زودی تکمیل خواهد شد

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از اتمام ظرفیت دفن در این آرامستان طی چند سال‌ آینده خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با موضوع بررسی مطالعات احداث آرامستان‌های جدید در تهران با حضور سید جعفر تشکری‌هاشمی؛ رئیس کمیسیون، حسین نظری؛ معاون خدمات شهری شهرداری تهران و محمدجواد تاجیک؛ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

دستگیری ۲ خواهر جیب بُر در بهشت زهرا

تاجیک در این جلسه اعلام کرد: بهشت زهرا(س) در سال‌های آینده دیگر ظرفیت دفن متوفیان را نخواهد داشت و به همین دلیل نیاز به مکان مناسب برای آرامستان جدید احساس می‌شود.

وی بر لزوم انتخاب محلی در نقاط مختلف شهر تأکید کرد و گفت: این کار باعث می‌شود شهروندان نیازی به سفر به جنوب غرب تهران نداشته باشند.

حسین نظری؛ معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در این جلسه تصریح کرد: مبنای فکری برای احداث آرامستان جدید باید بر اساس اصول فنی و علمی باشد.

وی اشاره کرد: شرایط مکان‌یابی به‌دلیل ویژگی‌های خاص تهران از جمله حریم‌ها، کار دشواری است.

سید جعفر تشکری‌هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل، با انتقاد از دیدگاه سنتی نسبت به عدم تدفین در بافت شهری گفت: در کدام قانون گفته شده که آرامستان‌ها نمی‌توانند در بافت شهری باشند؟ در بسیاری از شهرها با رعایت مسائل بهداشتی و زیست‌محیطی، آرامستان‌ها در داخل بافت شهری قرار دارند.

وی همچنین بر ضرورت بررسی اراضی محدوده شهری تأکید کرد و افزود: طبق موازین شرعی، بعد از سی سال می‌توان قبور را احیا کرد و باید به این موضوع نیز توجه شود. اگر نگران کمبود جا برای تدفین هستیم، باید نگران تبدیل فضاهای اطراف شهر به مناطق متروکه نیز باشیم.

تشکری‌هاشمی تصریح کرد: طرح تفصیلی فعلی با دیدگاه سنتی در مورد عدم تدفین در داخل شهر صحبت کرده است و بر اساس ماده 14 آیین‌نامه آرامستان‌های کشور، احداث آرامستان باید در محدوده و حریم شهر انجام شود.

وی همچنین بر ضرورت بررسی دقیق‌تر روند و شاخص‌های انتخاب چهار زمین معرفی‌شده برای آرامستان‌های جدید تأکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =