چرا رونالدو نیمکت‌نشین شد؟

روبرتو مارتینس، سرمربی تیم ملی پرتغال، دلیل تصمیم غافلگیرکننده خود برای نیمکت‌نشینی کریستیانو رونالدو در بازی مقابل اسکاتلند را توضیح داد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، کریستیانو رونالدو که یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال است، در پیروزی ۲-۱ پرتغال مقابل کرواسی موفق به گلزنی شد و تعداد گل‌های دوران حرفه‌ای خود را به عدد ۹۰۰ رساند. با این حال، او در بازگشت پرتغال به میدان در لیسبون در ترکیب ابتدایی تیم نبود و به عنوان بازیکن ذخیره معرفی شد.

بیشتر بخوانید:

رونالدو زمان خداحافظی‌اش از فوتبال را اعلام کرد

پرتغال نیمه اول را با شکست ۰-۱ مقابل اسکاتلند به پایان رساند و رونالدو در نیمه دوم وارد زمین شد و در دقیقه ۸۸ گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند. این گل نشان داد که او با وجود ۳۹ سالگی همچنان بازیکنی تاثیرگذار است، حتی اگر تردیدهایی در مورد ارزش او برای تیم وجود داشته باشد.

روبرتو مارتینس، سرمربی تیم ملی پرتغال، در پاسخ به این سوال که چرا رونالدو از ابتدا در بازی حضور نداشت، به خبرنگاران گفت: «کریستیانو در شرایط خوبی قرار دارد. الان سپتامبر است، او سه بازی انجام داده و برای باشگاهش گل زده است. ما باید همه بازیکنان را محافظت کنیم. کریستیانو نمی‌تواند در عرض ۷۲ ساعت دو بازی ۹۰ دقیقه‌ای انجام دهد. امروز نکته مهم این بود که اگر نیاز شد او وارد زمین شود و برای تمام کردن بازی روی او حساب کنیم و نه برای شروع آن. من از تعهد او خیلی راضی بودم، او آماده است تا کاری که تیم نیاز دارد انجام دهد و دوباره تاثیرگذار باشد.»

مارتینس هرگونه ادعایی مبنی بر وابستگی پرتغال به رونالدو را رد کرد و گفت: «وابستگی؟ او یک بازیکن فوق‌العاده است. هیچ وابستگی‌ای وجود ندارد. او یک سرمایه برای تیم است. وجودش در مقابل دروازه بسیار مهم است و هوش او در باز کردن فضاها اهمیت زیادی دارد. صحبت کردن درباره وابستگی چیزی نیست که من به آن اهمیت بدهم.»

به وضوح مشخص است که رونالدو همچنان نقش مهمی به عنوان کاپیتان تیم ملی ایفا می‌کند. خودش هم به این موضوع اشاره کرده که ممکن است چند سال دیگر به فعالیت ادامه دهد و به دنبال رسیدن به ۱۰۰۰ گل است. انتظار می‌رود که رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ نیز حضور داشته باشد.

کد خبر: 1242399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =