صید با شوکر برقی در تالاب شادگان برخورد جدی در پی دارد

فرماندار شادگان گفت: متاسفانه با افزایش امکانات و گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست شادگان، با صیادان غیرمجاز و خارج از چارچوب قانونی که با دستگاه‌های ممنوعه برقی اقدام به صید غیرقانونی ماهی می‌کنند، برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خوزستان، جمال صالح‌زاده روز سه‌شنبه در نشست با شیوخ شادگان اظهار کرد: موضوع صید با شوکر برقی دیگر یک مسئله معمولی نیست بلکه یک بحران حاد در حوزه اشتغال و معیشت جوامع محلی است.

وی افزود: اداره‌های حفاظت محیط زیست و شیلات با هماهنگی و حمایت شورای تامین شهرستان برای مقابله قاطعانه با صید غیرمجاز در راستای حمایت از صیادان قانونمند در شهرستان برنامه‌ریزی خواهند شد.

فرماندار شادگان گفت: با افزایش امکانات و گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست شادگان، با صیادان غیرمجاز و خارج از چارچوب قانونی که با دستگاه‌های ممنوعه برقی اقدام به صید غیرقانونی ماهی می‌کنند، برخورد خواهد شد. و متخلفان برای جلوگیری از ادامه این روند به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شوند.

وی به اعلام انزجار شیوخ و بزرگان طوایف از صیادان غیرمجاز در تالاب شادگان اشاره کرد و افزود: از شیوخ و بزرگان عشایر انتظار داریم با حضور و همکاری با دستگاه‌های مرتبط در مقابله برای برچیده شدن این پدیده شوم صید غیرمجاز اهتمام ویژه داشته باشند.

صالح‌زاده با اشاره به اهمیت حفظ تالاب برای جوامع محلی گفت: تالاب شادگان از مهمترین منابع تامین معیشت و اشتغال جوامع روستایی ومحلی شهرستان بوده و موجب ارتزاق بیش از ۶۰ درصد جمعیت شهرستان چه از طریق صید و صیادی و چه تامین نیاز علوفه دامی و رونق گردشگری تالابی است، لذا بر نقش تکلیفی شیوخ عشایر در همراهی و حفظ این میراث طبیعی و گران‌بها تاکید داریم.

خبرنگار: مهدی محمودی

انتهای خبر/

کد خبر: 1242514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =