ضربه اصلی را ایران به زودی به اسرائیل خواهد زد / احتمال ترور برخی مقامات رژیم صهیونیستی در عملیات انتقامی

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به صدور فرمان مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا برای انتقام ترور شهید هنیه در تهران تاکید کرد: خون‌خواهی ترور شهید هنیه قطعی است و ضربه اصلی را ایران به اسرائیل خواهد زد اما هنوز مشخص نشده که طراحی این عملیات به چه صورت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، در روزهای اخیر ناوهای آمریکایی یکی پس از دیگری منطقه خاورمیانه را ترک کرده و در حال بازگشت به آمریکا هستند. برخی کارشناسان با اشاره به اینکه اعزام این ناوهای هواپیما بر به منطقه به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در صورت حمله انتقامی ایران بود، معتقدند که بازگشت آنها نشانه منتفی شدن حمله ایران به اسرائیل است. این در حالی است که مقامات نظامی ایران در هفته‌ها و روزهای اخیر حمله ایران به اسرائیل در واکنش به ترور اسماعیل هنیه در تهران را قطعی دانسته‌اند. به منظور بررسی بیشتر این موضوع گفتگویی با دکتر سیدهادی سیدافقهی –کارشناس مسائل منطقه- انجام شد.

بیشتر بخوانید:

زمان انتقام ایران از رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک است/ قرار گرفتن اسرائیل در وضعیت اضطراری دلیل دست و پا زدن‌ کشورهای غربی

وی در خصوص خروج ناوهای آمریکایی از منطقه گفت: این دو موضوع هیچ ربطی به هم ندارد و خون‌خواهی ترور شهید هنیه قطعی است؛ زیرا این رویداد سیادت ایران را زیر سوال برد و هم موجب شهادت مهمان ما شد و بنابراین انتقام حتما اتفاق خواهد افتاد. این کارشناس منطقه با انتقاد از افرادی که خروج ناوهای آمریکای را نشانه کنسل شدن پاسخ ایران می‌دانند، اظهار کرد: چنین تحلیل‌هایی توهم است و انتقام قطعی است اما هیچ کس نمی‌داند که طراحی آن به چه صورت است.

از نظر سیدافقهی، پاسخ ندادن موجب جسورتر شدن نتانیاهو خواهد شد و احتمال دارد در آینده کار خطرناک‌تری انجام دهد. وی افزود: فرماندهان عالی نظامی، مسئولین امنیتی و سیاست‌گذاران کلان نظام تحت نظر رهبر انقلاب عملیات انتقامی را برنامه‌ریزی خواهند کرد و همانطور که شاهد هستیم اظهارات سردار سلامی اخیرا بسیار تندتر شده و دیگر رهبران مقاومت از جمله سیدحسن نصرالله و سید ملک بدرالدین الحوثی تاکید کرده‌اند که ضربه سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد خواهد شد.

این کارشناس منطقه با اشاره به تهدید مقاومت عراق مبنی بر اینکه در صورت ورود آمریکایی‌ها آنها هم ورود خواهند کرد، گفت: هرازگاهی به صورت پراکنده شاهد مورد هدف قرار گرفتن مناطق مختلف و پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در حیفا و بندر ایلات هستیم اما ضربه اصلی را ایران خواهد زد و کسی نباید در این موضوع شک کند؛ چون فرمان رهبر انقلاب صادر شده و هم به عنوان ولی فقیه و هم بر اساس قانونی اساسی دستور از سوی فرمانده قوا صادر شده است. وی افزود: با این حال ممکن است عملیات طراحی شده صرفا بعد نظامی نداشته باشد و ترور برخی شخصیت‌ها در دستور کار باشد و یا جنگ اقتصادی و جنگ بنادر مجددا فعال شود.

وی با بیان اینکه تا کنون امریکایی‌ها چند بار زمان عملیات انتقامی ایران را علام کرده اما هیچ یک واقعی نبوده، تصریح کرد: خود همین مسئله بخشی از جنگ روانی ماست و خود صهیونیست‌ها می‌دانند که پاسخ به ترور شهید هنیه از انتقام ساختمان کنسولگری سخت‌تر خواهد بود. وی افزود: اگرچه آنها عملیات‌های مقاومت را سانسور می‌کنند اما عملیات حزب الله در هدف قرار دادن مقر 8200 شاهکار بود و پس از آن بسیاری از فرمانده‌هان صهیونیست مجبور به استعفا شده‌اند.

از نظر سیدافقهی به تاخیر افتادن عملیات ایران طبیعی است و نباید در زمین دشمن بازی کرد؛ فرمان عملیات صادر شده اما برای اجرای آن باید خیلی حساب شده عمل کرد؛ به عنوان مثال، یکی از گمانه‌زنی‌ها این است که اگر اسرائیل پاسخ داد، ایران در ادامه چه اقدامی انجام دهد. وی افزود: سناریوهای مختلفی در این زمینه وجود دارد و از آنجایی که عملیات ایران یک عملیات عادی نخواهد بود، برای هر سناریویی باید آماده بود.

وی با بیان اینکه عملیات ایران موجب ترس و وحشت اروپایی‌ها شده اظهار کرد: آنها نگران هستند که یک جنگ منطقه‌ای شکل بگیرد و در این صورت بازنده خودشان هستند. سیدافقهی خاطر نشان کرد: این جنگ همه منافع و برنامه‌های آمریکا در منطقه از جمله عادی سازی اعراب با اسرائیل را بهم ریخته و موجب فرار سرمایه‌ها از سرزمین‌های اشغالی و مهاجرت معکوس شده و تاخیر در ضربه ایران مشکلات رژیم صهیونیستی را چند برابر کرده و در تحلیل ماجرا باید به این نکات هم توجه شود.

این کارشناس منطقه در خصوص طراحی عملیات ایران گفت: فرماندهان عالی در حال جمع‌آوری اطلاعات داخلی دشمن هستند؛ هر چند که بانک اهدافی در سرزمین‌های اشغالی وجود دارد و در ملاقاتی که پس از عملیات وعده صادق با سردار حاجی‌زاده داشتم، ایشان اعلام کرد که اگر اسرائیل دست به اقدامی می‌زد جمهوری اسلامی به جای 380 موشک با بیش از 1500 موشک سرزمین‌های اشغالی را هدف می‌گرفت.

وی در خصوص ارتباط بین ایران و تحولات دیگر مثل انتخابات آمریکا گفت: ضربه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند همه تحولات منطقه را تحت تاثیر قرار دهد لذا گمانه‌زنی‌های زیادی در این زمینه انجام می‌شود و عده‌ای تصورشان این بود که بعد از سفر دکتر پزشکیان به عراق عملیات ایران انجام خواهد شد اما همه این‌ها گمانه‌زنی است. سیدافقهی تصریح کرد: شمارش معکوس انتقام ایران آغاز شده و نشانه‌هایی که از اظهارت مقامات ایرانی از جمله سردار سلامی و دکتر عراقچی می‌توان دریافت کرد، همگی حاکی از قطعی و نزدیک بودن انتقام ایران است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242843

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =