تقویت همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان در آذربایجان غربی با فعالیت‌های دفتر تقریب

وحید پورعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به تاسیس این دفتر در سال ۱۳۹۹، هدف اصلی آن را ایجاد و حفظ همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان و مذاهب مختلف در استان عنوان کرد.

عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر فرهنگی دانشگاه‌های آزاد استان آذربایجان غربی تاکید کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند تا با ایجاد تفرقه بین ادیان، وحدت و همبستگی موجود در استان را از بین ببرند. به همین دلیل، فعالیت‌های دفتر تقریب بر حفظ و تقویت این همزیستی متمرکز شده است.

مدیر فرهنگی دانشگاه‌های آزاد استان آذربایجان غربی در ادامه به برخی از برنامه‌های اجرا شده توسط این دفتر اشاره کرد.

وی گفت: برگزاری نشست‌های علمی و آگاهی‌بخشی، استفاده از ظرفیت دروس معارف برای ترویج گفت‌وگو بین ادیان، راه‌اندازی کانون‌های دانشجویی، برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی و همچنین بازدید از اماکن مقدس ادیان مختلف از جمله این برنامه‌ها هستند.

پورعلی با تاکید بر نقش دانشجویان در اجرای این برنامه‌ها، افزود: دانشجویان به عنوان نیروهای فعال و دغدغه‌مند، نقش مهمی در ترویج فرهنگ تقریب و وحدت ایفا می‌کنند. به همین دلیل، دفتر تقریب تلاش می‌کند تا با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، دانشجویان را برای مشارکت فعال در این زمینه آماده کند.

وی در پایان بر اهمیت گفت‌وگو و تعامل بین ادیان تاکید کرد و گفت: برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌های مشترک بین ادیان مختلف، فرصتی را برای شناخت بیشتر ادیان و مذاهب و ایجاد فضای گفت‌وگو فراهم می‌کند. این امر می‌تواند به تقویت همزیستی مسالمت‌آمیز و کاهش تعصبات کمک شایانی کند.

خبرنگار: حدیث قادری

انتهای خبر/

کد خبر: 1242868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =