اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد تهران مرکزی به روند انتخاب واحد/ معاون آموزشی: مشکلات حل می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مشکلات انتخاب واحد دانشجویان این دانشگاه را بررسی و برطرف خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزهای دهه دوم و سوم شهریورماه جزء ایام پرتکاپو برای دانشجویان محسوب می‌شود؛ چرا که آنان باید واحدهای درسی و اساتید خود برای ترم تحصیلی مهرماه انتخاب کرده و دانشگاه اعلام کنند. البته روند انتخاب واحد همواره بدون مشکل و چالش نبوده و گلایه‌هایی از سوی دانشجویان مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید:

میان‌رشته‌ای‌ها؛ راهکار احیای رشته‌های کم‌طرفدار/ دانشکده‌ صنعت ساختمان در دانشگاه آزاد تهران مرکزی راه‌اندازی می‌شود

درخواست رعایت حقوق دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی تهران مرکزی

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی به ویژه رشته مهندسی صنایع با راه اندازی کارزاری و نوشتن نامه‌ای خطاب به دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد و محمد نریمانی راد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی به وجود برخی ایرادات در روند انتخاب واحد و رفتارهای نامناسب برخی از مسئولان اعتراض کردند.

در بخش اول این نامه آمده است: ما جمعی از دانشجویان رشته مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی شعبه آیت الله هاشمی رفسنجانی، خواستار توجه و رسیدگی به مشکلات مکرر و تکراری در فرآیند انتخاب واحد توسط گروه مهندسی صنایع هستیم؛ امیدواریم با توجه و حمایت شما عزیزان شاهد بهبود و رفع این مشکلات باشیم.

در این نامه بیان شده است: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین واحدهای این دانشگاه، همواره مورد توجه و احترام جامعه دانشگاهی بوده است؛ با این وجود، بروز مشکلات تکراری و سطحی در حوزه انتخاب واحد و عدم رسیدگی مناسب به این موارد، در شأن چنین دانشگاه و دانشجویان آن نیست.

در بخشی از این نامه تصریح شده است: این مشکلات مکرر موجب نارضایتی و دلسردی ما دانشجویان گردیده است؛ چرا که هر ترم با مشکلاتی مشابه و پیگیری نشده مواجه می‌شویم که این امر شرایط تحصیل را برای ما سخت و نا آرام کرده است. عدم توجه و رسیدگی به درخواست‌های مکرر دانشجویان توسط گروه صنایع، مغایر با حقوق دانشجویی و مدیریت تجربه دانشجویان است. نه‌ تنها ارائه واحدهای درسی با مشکلات فراوانی مواجه است، بلکه واحدهای ارائه‌شده نیز به‌طور مکرر دارای تداخلات زمانی اصلاح‌نشده هستند که این موضوع، فرآیند انتخاب واحد را به چالشی بزرگ تبدیل کرده است.

در این نامه تاکید شده است: مدیر گروه مهندسی صنایع به‌طور مکرر اقدام به مسدود کردن دانشجویان در پیام‌رسان‌هایی کرده‌اند که به عنوان راه ارتباطی میان جامعه دانشجویی و گروه صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. به جای پاسخگویی مسئولانه به پیام‌هایی که به‌طور کامل در حیطه وظایف و مسئولیت‌های ایشان قرار دارد، چرا ایشان اقدام به مسدود کردن دانشجویان می‌کنند؟ این رویکرد نه‌تنها از مشکلات موجود نمی‌کاهد، بلکه موجب تشدید نارضایتی و احساس بی‌توجهی به نیازها و خواسته‌های دانشجویان می‌شود.

در بخش پایانی این نامه خاطرنشان شده است: انتخاب واحد درست و استاندارد از ساده‌ترین امکاناتی است که باید در اختیار ما دانشجویان قرار گیرد؛ لیکن همیشه با موکول کردن این موضوع به زمانی دیگر، حدود یک ماه از وقتمان را در بلاتکلیفی به سر می‌بریم. این وضع از سوی ما به عنوان ضعف دانشگاه و پاسخگو نبودن به حقوق دانشجویان قلمداد می‌شود. از همین رو از ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی دکتر محمد مهدی طهرانچی و سرپرست دانشگاه تهران مرکزی و محمد نریمانی راد خواستار پیگیری این وضعیت و پاسخگویی مناسب هستیم.

غفوری: مشکلات انتخاب واحد را حل می‌کنیم

برای پیگیری اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی نسبت به بروز مشکلاتی در رویه انتخاب واحد برای ترم تحصیلی پیش رو به سراغ ناصر غفوری عدل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی رفته‌ایم تا توضیحات وی در این باره را جویا شویم.

غفوری در واکنش به کارزار اعتراضی دانشجویان نسبت به مشکلات انتخاب واحد و رفتار نامناسب برخی از مسئولان به ایسکانیوز می‌گوید: اگر این دانشجویان ورودی جدید هستند که هیچ مشکلی ندارند چرا که معاونت آموزشی دانشگاه برای این دانشجویان به صورت گروهی واحد درسی انتخاب می‌کند.

وی ادامه داد: معاونت آموزش دانشگاه تهران مرکزی به تمام مدیران گروه‌های تحصیلی ابلاغ کرده که وظیفه دارند بر اساس برنامه ترم تحصیلی که تعیین شده به دانشجویان واحد ارائه دهند. بنابراین مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت.

غفوری تصریح کرد: البته اگر مراجعه کنندگان یا دانشجویان این رشته برای انتخاب واحد درسی، دچار مشکل هستند. به طور قطع مشکلات آنان بررسی شده و در کمترین زمان ممکن حل خواهد شد. بنابراین آنان نگران نباشند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی عنوان کرد: بنده قول می‌دهم، بر روند انتخاب واحد رشته تحصیلی مهندسی صنایع برای انتخاب واحد اولیه یا متاخرین نظارت کرده و مشکلات را حل کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =