۵ طرح جدید دانشگاه آزاد گرگان برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای/ پیش‌بینی فروش ۹ میلیارد تومانی شهرک گلخانه‌ای شفا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان از تصویب ۵ طرح جدید در این استان در راستای درآمدزایی غیرشهریه‌ای خبر داد و گفت: پیش‌بینی میکنیم امسال ۱۵ درصد از درآمدهای غیرشهریه‌ای محقق شود.

حجت‌الاسلام سید علی طاهری؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه هدف گذاری ما برای سال مالی جاری تحقق حداقل ۱۵ درصد از درآمدهای غیرشهریه ای استان است، اظهار کرد: مبلغ ۴۴ میلیون از درآمدهای غیرشهریه ای سال گذشته استان، محقق شده ضمن اینکه حدودا ده درصد از اتکا به شهریه نیز کاسته شده است.

وی در خصوص طرحها و پروژه‌های راه اندازی شده در سال جاری نیز گفت: پروژه های پرورش میگو، پرورش ماهی بابو فلاک، نهالستان واحد آزادشهر و شهرک گلخانه ای شفا واحد گرگان از جمله طرح هایی هستند که امسال در استان اجرایی شدند.

حجت‌الاسلام طاهری اضافه کرد: راه اندازی نیروگاه برق خورشیدی واحد بندرگز، قرارداد پهنه بندی لرزه خیزی با شهرداری گرگان، کلینیک گیاهپزشکی واحد آزادشهر، راه اندازی آزمایشگاههای همکار، طرح توزین سبک واحد علی آباد کتول از جمله طرح‌های پیش بینی شده برای سال جدید و در راستای تحقق هرچه بیشتر درآمدهای غیرشهریه ای استان هستند.

تعداد دانشجویان استان به ۳۴ هزار نفر می‌رسد

وی با تأکید بر اینکه در استان گلستان واحد زیان ده نداریم، خاطرنشان کرد: تعداد دانشجویان سال گذشته استان ۳۱۵۴۸ نفر بوده که پیش بینی میشود ۱۵۳۴۶ نفر جدید هم جذب شوند و در صورت تحقق تعداد کل دانشجویان ما ۳۴۶۳۲ نفر خواهد رسید.

حجت‌الاسلام طاهری تصریح کرد: پروژه نیروگاه برق خورشیدی بندرگز در مرحله ای است که باید مصوبه تهران را دریافت کند اگر بتوانیم با شرکت توزیع برق استان توافق بکنیم که مازاد برق تولیدی را از ما خریداری کنند بهترین حالت است چرا که ذخیره کردن انرژی هزینه های سنگینی دارد و این طرح هم اکنون در مراحل ابتدایی است و جزئیات آن را متعاقبا اعلام خواهم کرد.

وی ادامه داد: کلینیک گیاه پزشکی آزادشهر نیز ایده آن به تازگی مطرح شده است و در جلسه بررسی بودجه استان که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد این ایده مطرح و مقرر شد با توجه به تخصص همکاران و امکانات موجود امسال در این زمینه هم ورود پیدا کنیم.

عملیات برداشت میگو هفته آینده با حضور دکتر طهرانچی آغاز می‌شود

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به راه اندازی پروژه و سایت پرورش میگو دانشگاه آزاد گلستان خاطرنشان کرد: هفته آینده با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برداشت میگو این پروژه انجام میشود و شیوه پرورش میگو ما به این صورت است که حدود دو برابر پرورش میگو معمولی را جوابگوست.

وی با اشاره به پروژه شهرک گلخانه ای شفا نیز گفت: با توجه به اینکه برداشت اولیه از سال ۹۵ شروع شد اما در سه یا چهار سال اخیر موفق شده ایم که فروش بهتری داشته باشیم و سال گذشته ۶ میلیارد فروش داشتیم و برای امسال هم پیش بینی فروش ۹ میلیارد تومانی را داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243326

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =