تمام مدارس سما باید زنگ نماز و امام جماعت داشته باشند/ رتبه‌های برتر طرح قدس منتور می‌شوند 

معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی سازمان مدارس اسلامی(سما) گفت: وضعیت در برخی مدارس به این صورت است که نمازخانه داریم اما ساعت نماز نداریم یا ساعت نماز داریم اما امام جماعت نداریم بنابراین مسئله نماز در مدارس ما باید حل شود.  

حجت الاسلام والمسلمین سید وحید معتمدی؛ معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی سازمان مدارس اسلامی(سما) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با تأکید بر ضرورت جذب و توانمندسازی نیروی انسانی مومن و کارآمد در مدارس سما اظهار کرد: الگوی کار فرهنگی باید در مدارس به روز شود و در همین راستا و با هدف استفاده از ظرفیت استان‌ها با توجه به تنوع فرهنگی برنامه‌ها به استان‌های مختلف واگذار شده است و همچنین در اجرای برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نماز جماعت در مدارس اوضاع خوبی ندارد، ادامه داد: وضعیت در برخی مدارس به این صورت است که نمازخانه داریم اما ساعت نماز نداریم یا ساعت نماز داریم اما امام جماعت نداریم بنابراین مسئله نماز در مدارس ما باید حل شود.

حجت‌الاسلام معتمدی بر تشکیل شورای فرهنگی تربیتی در هر استان تأکید و خاطرنشان کرد: این شورا موتور محرکه کار فرهنگی در استان و همچنین مغز متفکر است که راهبر فرهنگی، دبیر شوراست.

وی تصریح کرد: ۲ درصد شهریه مدارس باید به کار فرهنگی اختصاص پیدا کند و در میان فعالیت‌های فرهنگی اردو یک برنامه منسجم و اثرگذار است تا جایی که یک اردوی مناسب به اندازه یک سال کار فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

حجت‌الاسلام معتمدی اضافه کرد: طرح قدس مهمترین جریان قرآنی در مدارس سما است که یک جریان هویت ساز برای دانش آموزان محسوب میشود و سال گذشته بیش از ۶۱ هزار دانش آموز در این طرح شرکت کردند و این طرح دارای یک سیر تربیتی برای دانش آموزان است.

اجرای شبکه‌سازی و نخبه‌پروری در طرح قدس

وی با بیان اینکه پیشتر طرح برهان را در مدارس سما داشتیم، افزود: امسال طرح برهان را نیز در بستر طرح قدس آوردیم که بحث شبکه سازی و نخبه پروری را حتما در این طرح خواهیم داشت چرا که برخی دانش آموزان ما سالهاست که حائز رتبه برتر می‌شوند که ما اینها را به عنوان منتور یا راهبر گروه معرفی میکنیم تا بتوانند گروهی را هدایت و آموزش دهند.

ارائه یک سیر تربیتی برای پاسداشت از اصالت و هویت زبان فارسی

حجت‌الاسلام معتمدی با تأکید بر ضرورت پاسداشت زبان فارسی در مدارس گفت: موضوع پاسداشت زبان فارسی از تأکیدات مقام معظم رهبری است و امروزه یکی از آسیب های فضای مجازی بحث زبان است که اصطلاحات و کلماتی بین نوجوانان و جوانان رایج شده که بسیاری از ما این اصطلاحات را درک نمیکنیم و زبان فارسی با این اصطلاحات به شدت آسیب می‌بیند که در این راستا تلاش کردیم در قالب برگزاری جشنواره و مسابقات دانش آموزان با شاعران و مفاخر ادب فارسی بیشتر آشنا شوند و در واقع این فرآیند در مدارس سما یک سیر تربیتی و آموزشی دارد.

وی با اشاره به جشنواره امامت و مهدویت هم خاطرنشان کرد: این جشنواره جزو ابتکارات دانشگاه آزاد اسلامی است که دو سال است در مدارس سما اجرا میشود و سال گذشته در ۶ قرارگاه، ۸ هزار اثر به دست ما رسید که کیفیت آثار دانش آموزی به مراتب از آثار دانشجویی بالاتر بود و امسال هم این جشنواره در ۱۲ قرارگاه برگزار میشود و امیدواریم این جریان تمدن ساز در مدارس کشور فراگیر شود و همه دانش آموزان شرکت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =