مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان برگزار شد

آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز با حضور معاون تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، رئسای واحدها و نمایندگان مجلس در سالن جلسات واحد اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از اهواز؛ آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز با حضور معاون تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، رئسای واحدها و نمایندگان مجلس در سالن جلسات واحد اهواز برگزار شد.

مجید مشکینی نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت‌ امنای استان خوزستان در مراسم تودیع و معارفه رئسا دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با تأکید بر اینکه تحول در کشور، زندگی اجتماعی، نظم اجتماعی و تمدن سازی از دانشگاه شروع می‌شود، تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی از سال 1397 به سمت «دانشگاه اجتماعی، حل مسأله و از مردم برای مردم» را در همین راستا توصیف کرد و گفت: اگر دانشگاه بخواهد تحول آفرین باشد باید اول از خود شروع کند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و نعمت‌های خدادادی فراوان استان خوزستان و همچنین نقش درخشان این استان در دوران دفاع مقدس، مهم‌ترین ظرفیت این استان و کل کشور را نیروهای انسانی متخصص و متعهد آن دانست و تصریح کرد: نیروهای متخصص می‌توانند به منابع خدادادی هم ضریب بدهند و خلق ثروت کنند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: استفاده از ظرفیت عظیم استان از طریق ارتباط عجین‌شده و منظم دانشگاه با صنایع، علاوه بر کمک به دانشگاه برای ایفای مسئولیت اجتمای خود، می‌تواند منجر به ابداع تکنولوژی برتر و رونق صنعت شود.

در ادامه شهرام لک، سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با ذکر حدیثی از امام علی (ع) بقای مناصب و دولت‌ها را در برنامه‌ریزی و چاره اندیشی امور خواند و ضمن تأکید بر لزوم همدلی با مسئولین و پیگیری امور مورد تأکید سازمان مرکزی در چهارچوب سند تحول و تعالی دانشگاه، ابراز امیدواری کرد: با استفاده از سرمایه‌های انسانی و مدیران دلسوز می‌توان از ظرفیت‌های متنوع استان خوزستان در زمینه نفت، گاز، صنایع، آبزیان و کشاورزی بهره برد و گامی رو به جلو برداشت.

حجت الاسلام حزبه‌زاده، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز مدیریت و مسئولیت را در نگاه دین اسلام توأم با خدمت و امانت‌داری دانست و با اشاره به یکی از نامه‌های امام علی (ع) در نهج البلاغه، تصریح کرد: مدیر در نظام اسلامی در درجه اول امانت‌دار خداوند است که مسئولیت به او واگذار شده است.

وی همچنین ضمن تقدیر از خدمات علی افروس رئیس پیشین دانشگاه، حمایت از برنامه‌های فرهنگی، تعامل با مدیران، کارکنان و اعضای هیأت علمی و حضور فعالانه در واحدهای دانشگاهی برای شرکت در برنامه‌های مختلف را از ویژگی‌های شایان ذکر وی برشمرد.

معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ خوزستان همچنین با تأکید بر لزوم عدم اتکا دانشگاه بر درآمدهای حاصل از شهریه، توصیه کرد: دانشگاه در کنار تلاش برای جذب بیشترین تعداد دانشجو از میان سبد مطالبه‌گران علم، بکوشد با توسعه علم و تبدیل علم به محصول از طریق طرح‌های اقتصادی دانش بنیان، به کسب درآمد بپردازد؛ چرا که ما توان بومی‌سازی دستگاه‌ها و قطعات مورد نیاز صنایع خود را داریم و راه حل آن نیز در ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت می‌باشد.

در پایان مراسم پس از تقدیر از خانواده‌های شهیدان علی حسینی کاهکش، سید مهدی موسوی و علی‌محمد قربانی، سه دانشجو شهید مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید این دانشگاه برگزار شد.

لازم به ذکر است افروس در مدت مدیریت خود توانست تحول خوبی در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی دانشگاه های استان ایجاد کند و با ارتباط مناسب و تنگاتنگی که با مجموعه تشکل‌ها و دیگر مجموعه‌های دانشجویی داشت باعث ایجاد وفاق و همدلی در بین ارکان دانشگاه گردید و توانست موفق عمل کند.

خبرنگار: محمد داوطلب

انتهای خبر/

کد خبر: 1243747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =