عقبگرد دولت کانادا از سیاست افزایش دانشجویان بین‌المللی/ علاقه به تحصیل در کانادا ۳۵ درصد کاهش یافت

دولت کانادا از سیاست افزایش دانشجویان بین‌المللی عقب‌نشینی کرده و آمارها نشان‌دهنده کاهش 35 درصدی علاقه به تحصیل در این کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شهرت کانادا به عنوان یک مقصد دانشجویی بین‌المللی از ژانویه ۲۰۲۳ تاکنون به شدت آسیب دیده است. به خصوص از زمانی که دولت اعلام کرد قصد دارد تعداد ویزای دانشجویی بین‌المللی را کاهش دهد.

مارک میلر وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا سال گذشته اعلام کرد که این رقم مشابه کاهش ۳۵ درصدی ویزاهای بین‌المللی جدید برای سال ۲۰۲۴ است. به طوری که شاهد کاهش ۲۳.۵ درصدی برای دوره کارشناسی و ۳۶.۷ درصدی برای کارشناسی ارشد بوده‌ایم.

پیش‌بینی می‌شود ویزاهای دانشجویی در سال ۲۰۲۶ به ۳۲۴ هزار و ۷۲۰ ویزا کاهش پیدا کند که ۲۴۰ هزار ویزا کمتر از سال ۲۰۲۳ است. همچنین دولت اعلام کرده است که در آینده قوانین سختگیرانه‌تری برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعمال خواهد شد. به علاوه، مجوز کار در مقطع کارشناسی محدود شده و قوانین مربوط به ویزای کار همسر هم تشدید خواهد شد.

کارشناسان معتقدند که گسترش مقاصد تحصیلی در اروپ، آسیا و سایر مناطق جهان سبب شده است که دانشجویان در برنامه‌های تحصیلی خود تجدید نظر کنند. چرا که رویکرد دولت کانادا به مهاجرت در سال‌های اخیر چرخش شدیدی داشته است. این تغییر رویکرد پس از شروع بحران مسکن (تامین مسکن و افزایش قیمت آن) رخ داد.

کانادا در سال ۲۰۲۳ بیش از یک میلیون دانشجوی بین‌المللی داشت. در حالی که نظرسنجی از مردم کانادا نشان می‌دهد که ۵۵ درصد کانادایی‌ها خواستار پذیرش حداکثر ۹۰۰ هزار نفر به عنوان دانشجوی بین‌المللی در سال ۲۰۲۴ هستند.

آمارها نشان می‌دهد دانشگاه‌های کوچک منطقه‌ای مانند دانشگاه کیپ برتون (CBU) در سیدنی، نوا اسکوشیا (شهری با ۳۰ هزار نفر جمعیت)، به شدت به دانشجویان بین‌المللی وابسته شده‌اند. به طوری که 7 هزار دانشجو از ۹ هزار دانشجوی CBU دانشجویان بین‌المللی هستند. هر یک از دانشجویان بین‌المللی مبلغ ۱۰ هزار و 330 دلار کانادا (۷۶۰۰ دلار آمریکا) را علاوه بر شهریه ۹ هزار و 225 دلاری کانادا پرداخت می‌کند. بر این اساس، هر دانشجوی بین المللی بیش از دو برابر بیشتر از ساکنان نوا اسکوشیا و سایر کانادایی‌ها برای حضور در CBU پرداخت می‌کند.

در دانشگاه کوئین در کینگستون، انتاریو، شهریه دانشجویان بین‌المللی ۴ هزار و 309 دلار کانادا در هر ترم است، که بیش از دو برابر شهریه‌ای است که دانشجویان داخلی پرداخت می‌کنند. همچنین در سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰، ۹۱ درصد از شهریه جمع‌آوری شده توسط کالج کانادور در خلیج شمالی (در شمال مرکزی انتاریو) توسط ۶۱۸۲ دانشجوی بین المللی که به شهر کوچک North Bay، انتاریو سفر کرده بودند، پرداخت شد، جایی که آنها بیش از ۱۰ درصد از دانشجویان را تشکیل می‌دادند.

موسسات و دولت کانادا فکر می‌کردند که پذیرش دانشجویان بین‌الملل راهی عالی برای کسب درآمد است؛ اما هم‌اکنون شرایط تغییر کرده و دولت تصمیم گرفته هدف آموزش بین‌المللی را به عقب برگرداند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =