عوارض خوردن همزمان چای و بیسکوئیت

ترکیب چای و بیسکویت، به خصوص در فرهنگ‌های مختلف، به عنوان یک میان‌وعده رایج و لذت‌بخش شناخته می‌شود. اما آیا این ترکیب به اندازه آنچه تصور می‌شود بی‌ضرر است؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اگر همیشه بیسکویت را با چای صبح یا عصر خود همراه می کنید، ممکن است انتخاب اشتباهی برای سلامتی خود داشته باشید. بیشتر ما دوست داریم بیسکوئیت را با یک نوشیدنی گرم بخوریم؛ نوشیدن چای داغ به همراه یک یا دو بیسکویت انتخابی لذت بخش برای آرامش است و افراد در هر سنی آن را دوست دارند اما آیا می دانستید که این ترکیب چای و بیسکویت در درازمدت برای سلامتی شما مضراتی دارد؟ مضراتی که در ادامه این بخش به آنها اشاره خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

چایی سبز ناشتا خوب یا بد!

کالری بالا

بسیاری از بیسکویت ها می توانند دارای کالری، قند و چربی های ناسالم باشند بنابراین، اگر به طور منظم چای را با بیسکویت می نوشید، باید منتظر افزایش وزن باشید.

افزایش قند خون

خود چای ممکن است قند زیادی نداشته باشد، اما بیسکویت ها اغلب این قند را دارند. غوطه‌ور کردن بیسکویت‌ها در فنجان چای می‌تواند منجر به افزایش قند خون شود، به‌ویژه اگر به طور مکرر انجام شود. به دلیل محتوای بالای سدیم در بیسکویت، خطر بیشتری برای افراد مبتلا به دیابت و مشکلات تیروئید وجود دارد.

بیسکویت ها سرشار از قند تصفیه شده هستند که این مسئله می تواند باعث اختلال در انسولین و افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون بالا شود.

تأثیر منفی روی قلب و هورمون ها

گفته می شود یک بسته معمولی ۲۵ گرمی بیسکویت حاوی ۰.۴ گرم نمک است که مصرف بیش از حد آن می تواند خطر فشار خون بالا، سکته مغزی و نارسایی قلبی را افزایش دهد. توجه داشته باشید که مصرف زیاد سدیم همچنین می تواند بدن را کم آب کرده و در نتیجه باعث نفخ، پف کردگی و افزایش وزن شود.

گفتنی است بیسکویت ها دارای روغن های گیاهی هیدروژنه هستند که باعث عدم تعادل هورمونی و بیماری های قلبی می شود.

ایجاد مشکلات دندانی

بیسکویت ها حاوی قند هستند و مصرف مکرر بیسکویت های شیرین به همراه چای می تواند خطر پوسیدگی دندان را افزایش دهد.

تضعیف سیستم ایمنی

نوشیدنی های قندی به طور کلی سیستم ایمنی را ضعیف می کنند؛ از آنجاییکه بیسکویت ها سرشار از قند هستند و اگر روزانه با چای مصرف شوند، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کنند.

آسیب به دی ان ای

بیسکویت ها بسیار فرآوری شده اند و حاوی مواد نگهدارنده مانند BHA و BHT هستند که می توانند به DNA شما آسیب برسانند.

آسیب به گوارش

ترکیب بیسکوئیت و چای برای سیستم گوارش نیز چندان بی خطر نیست؛ بیسکوئیت ها حاوی آرد تصفیه شده هستند که با کند کردن سیستم گوارشی باعث مشکلات روده می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =