مقاومت ادامه دارد/ نوع واکنش جریان دانشجویی به موضوعات باید اصلاح شود

دبیرکل هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران با اشاره به شهادت سیدحسن نصرالله گفت: مسیر مقاومت ادامه دارد و ترور رهبر حزب‌الله نشان دهنده ضعف اسرائیل است.

مجتبی طهماسبی دبیر کل هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اظهار کرد: ما یکی از رهبران قدرتمند و استراتژیک نظامی جبهه مقاومت را از دست داده‌ایم. در حقیقت تمام اهداف مد نظر مقام معظم رهبری را در میدان نبرد رژیم غاصب صهیونیستی اجرا کرد. در واقع سید حسن نصرالله یک رهبر و یک فرمانده مقتدر بود.

بیشتر بخوانید:

واکنش دانشجویان دانشگاه‌های تهران به شهادت سیدحسن نصرالله / خون‌خواهی حق محور مقاومت است

وی با بیان اینکه ترور شهادت نصرالله را از جهات مختلفی می‌توان بررسی کرد، گفت: شهادت وی در بعُد بین‌الملل بر تمام کشورهای منطقه به ویژه ایران تاثیر گذاشته است. ترور شخصیت‌های محور مقاومت به صورت دومینو ای یا سلسله ای رخ داده است و یک شرایط حساسی را ایجاد کرده است. در چند مدت اخیر ما شاهد ترور اسماعیل هنیه و صالح العاروری از رهبران حماس، سید رضی از نیروهای سپاه پاسداران بودیم. رژیم غاصب صهیونیست در تمام این اتفاقات به صورت مستقیم دخیل بوده است.

لزوم اصلاح واکنش‌های کلشیه‌ای تشکل‌های دانشجویی

طهماسبی درباره واکنش جریان دانشجویی به شهادت سیدحسن نصرالله تصریح کرد: دانشجویان در چند سال اخیر به ویژه بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با اتفاقات مهم و خاصی مواجه بودند. این جریان همواره در تمامی موضوعات مهم کشور و فراملی کنش داشته است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: واکنش دانشجویان نسبت به موضوعات مختلف از جمله انزجار از رژیم غاصب صهونیست، آمریکا و غرب اغلب با حضور در کف خیابان‌ها انجام می‌شود یا دبیران اتحادیه‌های دانشجویی با رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند و بیانیه و نامه صادر می‌کنند. در حالیکه به عقیده من باید واکنش‌های کلیشه‌ای، تصحیح شوند.

وی با اشاره به اینکه جریان دانشجویی باید با رویکرد جدیدی نسبت به موضوعات واکنش نشان دهد، گفت: این رویکرد جدید نیز باید مبتنی بر فرمایشات رهبر انقلاب باشد. چرا که تاثیر دانشجویان برای ایجاد همبستگی و اتحاد مورد تایید رهبری ابلاغ کردند که همبستگی ملت‌ها و جوامع مسلمان منطقه تاکید ویژه‌ای داشتند.

طهماسبی بیان کرد: جریان دانشجویی در حوزه‌های فرهنگی و بین‌الملل می‌توانند نقش بسزائی داشته باشد. به عنوان مثال دانشجویان کشورهای مختلف که در ایران تحصیل می‌کنند را به سوی همبستگی و اتحاد هدایت کنند.

دبیرکل هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران با تاکید بر اینکه جریان دانشجویی نسبت به گذشته باید فعال‌تر باشد، گفت: دانشجویان باید از روش‌های جدید برای جذب حداکثری استفاده کنند. همچنین دانشجویان ملت‌های مختلف را باید به سوی یک هدف واحد ترغیب کنند.

راه مقاومت ادامه دارد

وی در پاسخ به برخی از ابهامات درباره سرنوشت حزب الله لبنان پس از شهادت سیدحسن نصرالله عنوان کرد: عده‌ای از مردم یا دانشجویان بین‌الملل امکان دارد که دچار ابهام یا سردرگی باشند چراکه رهبرشان ترور شده است. آنان نگران هستند که چه فردی جایگزین نصرالله می‌شود.

به گفته طهماسبی؛ جریان دانشجویی باید بداند که راه مقاومت ادامه دارد. به عبارت دیگر ترورهای متعددی که در حال رخ دادن است نشان از ضعف جبهه مقاومت دارد. شاید خلاءهایی احساس شود ولی باید مقتدر به راهمان ادامه دهیم.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: جنگ منطقه به پشتیبانی استکبار جهانی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونسیت و کشورهای حامی در حال انجام است. در حال حاضر بیشتر کشور حامی اسرائیل هستند.

وی با بیان اینکه شهادت سیدحسن نصرالله تقریبا همزمان با اولین سالگرد وقوع طوفان الاقصی رخ داده است، گفت: تمام این اتفاقات نشانه از ضعف رژیم غاصب صهیونیست دارد. این رژیم به خوبی می‌داند که با ترور چند نفر، مسیر مقاومت به پایان نمی‌رسد. بلکه افراد جدیدی جایگزین می‌شوند.

طهماسبی ادامه داد: بعد از شهادت سردار سلیمانی، شوک‌های متفاوت به محور مقاومت وارد شد. ولی به نظر من شهادت سید حسن نصرالله تلنگر بزرگی به جبهه مقاومت وارد خواهد کرد تا این جبهه مستحکم‌تر به راه خود ادامه دهد.

دبیرکل هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران درباره اقدامات دستگاه دیپلماسی ایران در خصوص شهادت سید حسن نصرالله عنوان کرد: در حال حاضر ما در یک بزنگاه تاریخی قرار داریم. بنابراین مسئولان ذی ربط مانند شورای امنیت ملی، وزرات امور خارجه باید واکنش مناسبی انجام دهند.

وی اضافه کرد: ایران باید برای حفظ امنیت و آرامش منطقه و جلوگیری از تجاوزهای رژیم غاصب صهیونیست تلاش کند. در این راستا دکترین امنیت ملی و دفاع جمهوری اسلامی مورد بازنگری قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =