تاکید روسیه بر نقش مخرب و غیرسازنده آمریکا در خاورمیانه

سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی با انتقاد از نقش غیرسازنده و مخرب آمریکا بر تحولات اخیر خاورمیانه گفت: وضعیت کنونی منطقه نتیجه سیاست شکست خورده ایالات متحده آمریکاست.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، با افزایش تنش‌ها بین اسرائیل و لبنان در روزهای اخیر یک بار دیگر نقش آمریکا در جنایات اسرائیل مورد تاکید قرار گرفته است. بایدن -رئیس جمهور آمریکا- که سعی دارد تا در سخنرانی‌های خود بر لزوم پیگیری روش دیپلماسی و آتش بس در خاورمیانه تأیید کند، اما به‌خصوص پس از حمله اسرائیل به بیروت و کشته شدن سید سحن نصرالله نشان داد که حامی اسرائیل در افزایش تنش‌ها در منطقه است. این عمل واکنش مقامات کشورها از جمله در روسیه را نیز در پی داشت. در این خصوص آناتولی ویکتوروف- سفیر روسیه در اسرائیل- نیز بر نقش بسیار مضر و غیرسازنده آمریکا در این منطقه و مسئولیت مهم آن در قبال رویدادهای جاری تأکید کرد.

خبرگزاری تاس به بیان سخنان آناتولی ویکتوروف در شبکه تلویزیونی روسیه 24 پرداخته است. ویکتوروف در این شبکه گفت: وضعیت کنونی در خاورمیانه نتیجه سیاست شکست خورده آمریکا در منطقه است. او همچنین برنقش بسیار مضر و غیرسازنده آمریکا در این منطقه و مسئولیت مهم آن در قبال رویدادهای جاری در خاورمیانه اشاره و گفت همه اینها نتیجه سیاست شکست خورده بلندمدت ایالات متحده است که ناشی از انحصارطلبی فرآیندهای سیاسی از سوی این کشور است. این دیپلمات همچنین تأکید کرد: این کشور تنها به نفع خود برای حفظ هژمونی و نفوذ خود در منطقه عمل می‌کند.

علاوه بر این، ویکتوروف موضع دوسوگرایانه ایالات متحده را برجسته کرد. وی افزود: آنها از یک سو ادعا می‌کنند که جلوگیری از یک جنگ بزرگ در خاورمیانه مفید است، در حالی که از سوی دیگر به روش‌هایی مانند ترور نصرالله -رهبر حزب الله- پاسخ مثبت می‌دهند.

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1244617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =