تاکید بر بهبود شرایط رانندگان ایرانی در مرزهای ترکیه

در هفتمین نشست همکاری‌های مشترک آذربایجان غربی و استان‌های هم‌مرز ترکیه، ایرج دست‌نشان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی، بر توجه ویژه به رفاه و آسایش رانندگان ایرانی در مرزهای ترکیه تاکید کرد.

ایرج دست نشان در این نشست که به عنوان رئیس کمیته تخصصی حمل و نقل و ترانزیت برگزار شد، ضمن درخواست برای تخلیه سریع‌تر کامیون‌های ایرانی حامل بار از بنادر ترکیه، بر لزوم توسعه امکانات رفاهی برای رانندگان و مسافران در گذرگاه‌های مرزی ترکیه تاکید کرد. وی گفت: توسعه مستحدثات و فضای موجود و ایجاد امکانات رفاهی برای رانندگان و مسافرین در گذرگاههای همجوار ترکیه باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی همچنین پیشنهاد داد که برای تسهیل و تسریع در تردد جاده‌ای، تصاویر آشکارسازی گمرکات دو کشور ایران و ترکیه به اشتراک گذاشته شود. وی افزود: بمنظور تسهیل و تسریع در تردد جاده ای پیشنهاد شد تصاویر آشکار سازی گمرکات دو کشور ایران و ترکیه به اشتراک گذاشته شود و نسخه هرکدام از طرفین مورد تایید طرف مقابل قرار گیرد.

دست نشان همچنین خواستار فعالیت ۲۴ ساعته غرفه‌های امانات در گذرگاه‌های ترکیه و ارائه سیم کارت ترکیه با اعتبار یک ساله به رانندگان ایرانی شد. وی گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و مترددین درخواست می شود که غرفه امانات در گذرگاه های ترکیه هماهنگ با ساعت کاری و ۲۴ ساعته فعال باشند و سیم کارت ترکیه با اعتبار حداقل یکساله در اختیار رانندگان ایرانی قرار گیرد.

مدیرکل راهداری همچنین بر اهمیت آغاز به کار مرز کوزه رش و گلین جک و تعیین دقیق دروازه مرزی در ارومیه برای افزایش تبادلات تجاری تاکید کرد. وی گفت: برای افزایش تبادلات تجاری لازم است، موضوع شروع بکار مرز کوزه رش و گلین جک و تعیین دقیق دروازه مرزی در ارومیه تسریع یابد.

دست نشان در پایان به اهمیت بررسی راه اندازی مسیر ریلی-باری مسیروان-مرسین و مسیر مسافری خوی-وان برای کاهش ترافیک در برخی زمان‌های خاص اشاره کرد. وی گفت: با توجه به اینکه در برخی زمان های خاص ترافیک ورود مسافر به ترکیه از سمت ایران زیاد است، راه اندازی مسیر ریلی-باری مسیروان-مرسین و مسیر مسافری خوی-وان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرد.

در این نشست، تاکید اصلی بر بهبود شرایط رانندگان ایرانی در مرزهای ترکیه، تسهیل در روند ترخیص کالا و افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور بوده است.

خبرنگار: سامان رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1245007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =