فعالیت دانشجویی باعث پویایی و پیشرفت دانشجو در جامعه و دانشگاه خواهد شد

فعالیت‌های دانشجویی نه تنها به رشد فردی دانشجویان کمک می‌کند، بلکه به پویایی و پیشرفت جامعه نیز کمک شایانی می‌کند، این فعالیت‌ها باعث توسعه مهارت‌های فردی، افزایش آگاهی اجتماعی و نوآوری و خلاقیت می‌شود و باعث می‌شود که دانشجویان شهروندانی خلاق و مسولیت‌پذیر شوند.

حمیدرضا سالاری، مشاور جوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: ناامیدی، بی‌انگیزگی و افزایش ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی بدون توجه به زیرساخت‌های لازم از مهم‌ترین چالش‌های دانشجویان علوم پزشکی می‌باشد. این چالش‌ها می‌تواند بر روی روحیه و عملکرد دانشجویان تأثیر منفی بگذارد.

وی ادامه داد: دوران دانشجویی یکی از شیرین‌ترین و چالش‌ برانگیزترین دوران زندگی هر فرد می‌باشد. و به عنوان عضو کوچکی از بدنه دانشجویی، به این عزیزان توصیه می‌کنم که در کنار کسب علم و دانش، مهارت‌های فردی خود را توسعه دهند و برای آینده خود برنامه‌ریزی داشته باشند. این کار می‌تواند به آنها کمک کند تا در زندگی آینده خود موفق باشند.

سالاری در خصوص فعالیت‌های فوق برنامه دوران دانشجویی ادامه داد: فعالیت‌های دانشجویی نه تنها به رشد فردی دانشجویان کمک می‌کند، بلکه به پویایی و پیشرفت جامعه نیز کمک شایانی می‌کند. این فعالیت‌ها باعث توسعه مهارت‌های فردی، افزایش آگاهی اجتماعی و نوآوری و خلاقیت می‌شود. و به صورت کلی، این فعالیت‌ها باعث می‌شود که دانشجویان شهروندانی خلاق و مسولیت‌پذیر شوند و توسعه مهارت‌های فردی می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا در زندگی آینده خود موفق باشند. مهارت‌های فردی مانند مدیریت زمان، ارتباطات، حل مشکلات و کار تیمی می‌تواند به آنها کمک کند تا در محیط کار و زندگی شخصی خود موفق باشند.

وی در پاسخ به سوال چگونگی ارتقاء مهارت‌های فردی پاسخ داد: دانشجویان می‌توانند مهارت‌های فردی خود را از طریق شرکت در فعالیت‌های دانشجویی، کارآموزی، و شرکت در دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها توسعه دهند. آنها همچنین می‌توانند از طریق مشاوره با اساتید و مشاوران دانشگاهی خود، به توسعه مهارت‌های فردی خود کمک کنند، دانشگاه و اساتید می‌توانند نقش مهمی در توسعه مهارت‌های فردی دانشجویان داشته باشند. آنها می‌توانند از طریق ارائه دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها، مشاوره و راهنمایی، و ایجاد فرصت‌های کارآموزی و فعالیت‌های دانشجویی، به توسعه مهارت‌های فردی دانشجویان کمک کنند.

مشاور جوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص خلاقیت‌ و ارتباط آن با مهارت‌های فردی گفت: خلاقیت و نوآوری از مهم‌ترین مهارت‌های فردی هستند که دانشجویان می‌توانند در زندگی خود توسعه دهند، خلاقیت و نوآوری می‌توانند به دانشجویان کمک کنند تا در زندگی آینده خود موفق باشند و به اهداف خود برسند، دانشجویان می‌توانند خلاقیت و نوآوری خود را از طریق شرکت در فعالیت‌های دانشجویی، کارآموزی، و شرکت در دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها توسعه دهند. آنها همچنین می‌توانند از طریق مشاوره با اساتید و مشاوران دانشگاهی خود، به توسعه خلاقیت و نوآوری خود کمک کنند.

حمید رضا سالاری در پایان اظهار کرد: به دانشجویان علوم پزشکی می‌خواهم بگویم که دوران دانشجویی یک فرصت طلایی است که می‌توانند از آن استفاده کنند تا مهارت‌های فردی خود را توسعه دهند، خلاقیت و نوآوری خود را افزایش دهند و به اهداف خود برسند. آنها باید از این فرصت استفاده کنند و به دنبال تحقق اهداف خود باشند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1245152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =