بعد از کرونا تصمیم گرفتم برای کودکان کاری انجام دهم/ اعتبارم را برای تولید فیلم حوزه کودک وسط گذاشتم

تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت:کودکان به سبب کرونا درگیر تکنولوژی شدند و از زندگی واقعی فیزیکی دور شدند و خیلی از چیزهایی را که فکر می‌کردند می دانند، واقعی نبود و میدیدم کودکان از واقعیت‌ها دور می‌شوند که تصمیم گرفتم کاری برای کودکان انجام دهم.

صدیقه صحت تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در حاشیه سی و ششمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: از سال ۷۸ ساخت، تولید و تهیه انواع محصولات سینمایی و تلویزیونی را در دست داشتم و سریال خط قرمز ۹۰ درصد بیننده و مسافری از هند ۹۷ درصد بیننده را داشت به طوری که ریاست تلویزیون و آقای هاشمی رفسنجانی درخواست کردند سایت سروش با سریال مسافری از هند افتتاح شود.
صحت افزود: سریال خط قرمز و مسافری از هند خیابان خلوت کن بود و پلیس آگاهی به من گفت در زمان پخش این سریال ها آمار دزدی و سرقت های خیابانی زیاد میشد چون عمدتا خیابان ها خلوت میشد و بخاطر این موضوع زمان پخش سریال مرا جابجا کردند.

وی با بیان اینکه آن زمان احساس میکردم باید برای هم سن و سال های خودم یعنی قشر جوان و بزرگسال پیام داشته باشم و چالش های مختلفی مثل قاچاق و ازدواج را تبدیل به سریال کردم افزود: برای مثال در سریال مسافری از هند چالش دین را داشتیم و پای کاری که انجام میدادم و پای اعتقاداتم ایستادم و برای یک نسل پیام داشتم.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: بعد از فیلم دختران که سال ۸۸ ساختم پیامم برای نسل نوجوان بود که هم در جشنواره رشد اول شد و هم در فستیوال کودک و نوجوان همدان با رای بالای منتقدین اول شد.

وی ادامه داد: بعد از آن دیدم بچه هایی که به سبب کرونا درگیر تکنولوژی شدند و از زندگی واقعی فیزیکی دور شده اند و خیلی از چیزهایی را که فکر می کنند می دانند، واقعی نیست و میدیدم کودکانی که برای تماشای تئاتر می آمدند درگیر ماسک و الکل و... هستند و دارن از واقعیت ها دور می شوند که تصمیم گرفتم کاری برای کودکان انجام دهم.

صحت در ادامه گفت: برای همین موضوع به سمت تهیه کنندگی فیلم «رویای پفکی» رفتم که از لحاظ تولید کار سنگینی بود البته سنگینی کار نه از این لحاظ که یک تیم خیلی حرفه ای پای کار باشند بلکه از این نظر که تعداد افراد زیادی درگیر تولید شدند و همه همدل کار کردند و دو سال زمان برد و با تمام جان و دل روی این فیلم کار کردیم.

وی با بیان اینکه این فیلم با کمترین بضاعت، بزرگترین پیام را به مخاطبان خود می دهد گفت: چرا به جایی رسیدیم که کودکان ما توان زندگی ندارند و خیلی مهارت بلد نیستند، مثلا فرزند یک خانواده ۳۰ ساله شده اما هنوز پدر و مادر برایش لقمه میگیرند و زندگی را بلد نیست که این یک زنگ خطر است.

این تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: با افتخار آمدم و اعتبارم را برای تولید این فیلم وسط گذاشتم و تولید کنندگان این فیلم زن و شوهر جوانی هستند که یک فرزند دارند و کاملا خانوادگی برای تولید این فیلم پای کار بودند و فارغ التحصیلان رشته سینما و تئاتر عروسکی هستند و حتی عروسک های داخل فیلم را خودشان ساختند و حتی فیلم را در منزل شخصی خودشان فیلمبرداری کردند.

وی افزود: این کار یک کار جدید است؛ عروسک های داخل فیلم عمدی زشت هستند چون از مواد بازیافتی ساخته شدند و مثلا دوتا دکمه هم شکل نبوده که برای چشم ها استفاده شود.

صحت در پایان تصریح کرد: ما با مشکلاتی مواجهیم که نیاز هست سیستم های فکری، آموزشی و تربیتی ما باید با زنگ هشدار جلو بروند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1245162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =