محصولات جدید و نوآورانه‌ی شرکت دانش‌بنیان زیست بنیان طب هیوا

مهدی گلابی دیلمقانی، از شرکت دانش‌بنیان زیست بنیان طب هیوا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز در آذربایجان غربی از تولید و عرضه محصولات متنوعی در حوزه‌های تشخیص پزشکی و داروسازی خبر داد. این شرکت با تمرکز بر فناوری نانو، موفق به تولید طیف گسترده‌ای از محصولات از جمله کیت‌های تشخیص سرطان، محصولات بهداشتی و ضدعفونی‌کننده و همچنین محصولات صنعتی شده است.

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت، تولید کیت‌های تشخیص سرطان دهانه رحم و سرطان روده بزرگ است. همانطور که آقای گلابی دیلمقانی بیان کردند: شرکت ما دانش بنیان در تولید کیت های تشخیص سرطان دهانه رحم و تشخیص سرطان روده بزرگ است. این کیت‌ها با دقت بالا و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امکان تشخیص زودهنگام این بیماری‌های خطرناک را فراهم می‌آورند.

زیست بنیان طب هیوا علاوه بر کیت‌های تشخیصی، محصولات بهداشتی دیگری مانند ضد گزش، اسپری از بین برنده بوی بد پا، پماد سوختگی، ژل سونوگرافی و ژل‌های ضدعفونی‌کننده را نیز تولید می‌کند. تمامی این محصولات با استفاده از فناوری نانو تولید شده و دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی قوی هستند.

این شرکت همچنین در حوزه صنعت، محصولاتی مانند ضد یخ، شیشه شوی، ضد بخار و موتور شوی نانو را تولید و عرضه می‌کند. این محصولات علاوه بر کارایی بالا، دوستدار محیط زیست نیز هستند.

یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت زیست بنیان طب هیوا، حفظ محیط زیست است. به همین منظور، این شرکت با تصفیه و دیونیزه کردن پساب‌های تولیدی، به کاهش مصرف آب و آلودگی محیط زیست کمک می‌کند. همانطور که گلابی دیلمقانی تاکید کرد: از مهم ترین دغدغه های ما و کشور ما جلو گیری از هدر رفتن آب است که ما با تصفیه و دیونیزه کردن پساب ها و استفاده دوباره آن در چرخه تولید از این عمل جلوگیری کردیم.

در حال حاضر حدود ۱۵ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند که همگی دارای تخصص در رشته‌های مرتبط مانند میکروبیولوژی، ژنتیک، بیوشیمی و داروسازی می‌باشند. همچنین، حدود ۳۰ درصد از محصولات این شرکت به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

علاوه بر این، شرکت زیست بنیان طب هیوا موفق به تولید کیت تشخیص کیفیت شیر مادر شده است. این محصول که در سطح جهانی کاربرد گسترده‌ای دارد، اما در ایران کمتر شناخته شده است، به مادران کمک می‌کند تا از کیفیت شیر خود اطمینان حاصل کنند و از ابتلای نوزاد به بیماری‌هایی مانند تب و استفراغ پیشگیری کنند. گلابی دیلمقانی در این خصوص توضیح داد: امسال، ما محصول جدیدی را رونمایی کردیم که در سطح جهانی کاربرد گسترده‌ای دارد اما در ایران کمتر شناخته شده است: کیت تشخیص کیفیت شیر مادر.

شرکت زیست بنیان طب هیوا در حوزه صنعت نیز محصولات متنوعی را تولید می‌کند. این شرکت با استفاده از فناوری نانو، موفق به تولید شیشه شوی‌هایی با کیفیت بالاتر و هزینه کمتر شده است. گلابی دیلمقانی در این باره گفت: محصولات صنعتی ما با استفاده از فناوری نانو، نسبت به محصولات مشابه داخلی، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. ما با جایگزینی نانوذرات به جای پایه‌های الکلی در تولید شیشه‌شوی‌ها، هم هزینه تولید را کاهش داده‌ایم و هم کیفیت محصول را بهبود بخشیده‌ایم.

یکی از چالش‌های اصلی که شرکت زیست بنیان طب هیوا با آن مواجه است، تأمین مواد اولیه مورد نیاز است. گلابی دیلمقانی با اشاره به مشکلاتی مانند تحریم‌ها و کمبود تولیدکنندگان داخلی، گفت: یکی از چالش‌های اصلی ما، تأمین قطعات و مواد اولیه مورد نیاز دستگاه‌ها است. برای مثال، به دلیل تحریم‌ها، واردات غشاهای ترابری معکوس (ترانس ممبران) بسیار دشوار شده است. همچنین، کمبود تولیدکنندگان داخلی رزین‌های کاتیونی و آنیونی، روند تولید را با چالش مواجه کرده است. از این رو، از سایر شرکت‌های دانش‌بنیان درخواست می‌کنیم تا به تولید این مواد اولیه که از اهمیت بالایی برای کشور برخوردارند، توجه بیشتری داشته باشند.

شرکت زیست بنیان طب هیوا در نمایشگاه ارومتکس نیز حضور فعال داشته است. گلابی دیلمقانی با ابراز رضایت از نتایج این نمایشگاه گفت: نمایشگاه ارومتکس فرصتی ارزشمند برای ما فراهم کرد تا با شرکت‌های دانش‌بنیان دیگر همکاری‌های مؤثری برقرار کنیم و قراردادهای جدیدی منعقد نماییم. حضور پررنگ دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه ارومیه نیز بر غنای این رویداد افزود.

خبرنگار: سامان رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1245171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =