سینمای کودک ما سینمای فقیری است/ متاسفانه سمت و سوی فیلمسازی فقط به فیلم‌های کمدی گرایش پیدا کرده است

سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: متاسفانه سینمای کودک ما سینمای فقیری است و البته تئاتر کودک هم همینطور است و سمت و سوی فیلمسازی به سمت فیلم‌های کمدی گرایش پیدا کرده است.

شهره سلطانی در مراسم اختتامیه بخش فیلم‌ کوتاه جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز گفت: ما فیلمسازان خوش فکر و خوش ذوق و باسواد در زمینه کودک و نوجوان زیاد داریم اما باید برای این افراد فرصت و بستر مناسبی فراهم شود تا بتوانند متمرکز باشند اما فعلا تا حدودی ضعیف عمل می شود.

وی با بیان اینکه شاید به دلیل این عملکرد ضعیف بودجه باشد افزود: متاسفانه سینمای کودک ما سینمای فقیری است و البته تئاتر کودک هم همینطور است و سمت و سوی فیلمسازی به سمت فیلم های کمدی گرایش پیدا کرده که فقط بخاطر نگاه کردن به میزان فروش آن است.

سلطانی تصریح کرد: فیلمسازی ما الان فقط روی یک ژانر تمرکز کرده و فکر میکنم این موضوع نیاز به مقداری فرهنگ سازی دارد و حتی طی فراخوانی بودجه هایی به سینمای کودک و نوجوان تخصیص داده شود شاید اینطوری عدالتی با سایر ژانرهای فیلمسازی برقرار شود و کسانی که علاقه به ژانر کودک و نوجوان دارند بیشتر به این سمت تمایل پیدا کنند.

وی در خصوص تعدد جشنواره های مرتبط با حوزه سینما بیان داشت: کمیت جشنواره ها مناسب نیست و بیشتر باید به کیفیت اهمیت داده شود. من چندین سال داور جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بودم و بسیار تئاترهای خوبی را شاهد بودیم و مطمئن هستم در فیلمسازی هم به همین نسبت می توانیم رشد داشته باشیم و کارهای ایده آلی را شاهد باشیم و فقط کافیست این امکان وجود دشته باشد که امکانات بیتشری به فعالین حوزه کودک و نوجوان داده شود تا شاهد پیشرفت های چشمگیری باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1245518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =