مردم طرفدار فیلم‌های حرفه‌ای هستند/ جشنواره فیلم کودک و نوجوان بانی بسیاری از اتفاقات سینمایی کشور بود

بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان بانی بسیاری از اتفاقات سینمایی در کشور بود و پرچم ایران در عرصه بین المللی بالا بود و در حال تبدیل شدن به یکی از جشنواره های مهم دنیا بود اما متاسفانه به مرور زمان کمرنگ شده است.

افشین سنگ‌چاپ بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان در مراسم اختتامیه بخش فیلم‌ کوتاه جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز گفت: امسال و در دوره سی و ششم جشنواره فیلم کودک و نوجوان با دو فیلم «آرزوی اسب چوبی» و «هرچی تو بگی» به عنوان سرپرست گروه کارگردانی در جشنواره حضور پیدا کردم.

وی با بیان اینکه گرفتن جایزه در جشنواره حس خوبی است و فرد را تشویق به تحرک بیشتر می‌کند افزود: اما من ماهیت جشنواره را دوست دارم و یک خداقوت می‌گویم به تمام کسانی که تلاش می‌کنند تا این دست جشنواره ها برپا شود و هنرمندان و مردم دور هم جمع شوند و این عرصه کمرنگ و فراموش نشود و هرکس دست به این کار میزند باید مورد حمایت قرار گیرد.

سنگ‌چاپ تصریح کرد: فکر کنم همه به یاد داشته باشند جشنواره فیلم کودک و نوجوان بانی بسیاری از اتفاقات سینمایی در کشور بود و پرچم ایران در عرصه بین المللی بالا بود و در حال تبدیل شدن به یکی از جشنواره های مهم دنیا بود اما متاسفانه به مرور زمان کمرنگ شده است.

این بازیگر خاطره ساز کشورمان اظهار داشت: مردم طرفدار کار خوب و حرفه‌ای هستند و اشتباه است که بگوییم مردم نسبت به سینما بی حوصله شده اند و آثار تولیدی فیلمسازان داخلی را نمی بینند زیرا سالها آثار خوب تولید شده و مردم نشان داده‌اند که پشتیبان کار خوب و هنرمند قوی هستند.

وی با بیان اینکه با این شرایط سیاسی و منطقه‌ای که برای ایران وجود دارد و در معرض تهدید جنگ هستیم حفظ این جشنواره ها جای شکر دارد، بیان داشت: با وجود این شرایط باید فیلمسازان را حمایت کرد و بودن همین جشنواره ها ولو جشنواره ضعیف بهتر از نبودن است و باز می توان به کشف استعدادها امیدوار بود.

سنگ‌چاپ گفت: به یاد دارم در دهه ۶۰ و در کوران جنگ آثاری فوق العاده ای در همه ژانرها داشتیم که همین الان نمی توان آن را تولید کرد و نمی دانیم چه شد که آن عظمت فیلمسازی ایران به جای اینکه روند صعودی را طی کند رو پایین شد که شاید یکی از دلایل آن تعداد جشنواره ها و جشنواره‌ای شدن آثار است.

وی با اشاره به اینکه برخی می گویند میخواهیم برای فلان جشنواره فیلم بسازیم افزود: مگر روزی که اصغر فرهادی فیلمسازی میکرد هدفش گرفتن اسکار بود؟ طبیعتا خیر؛ بلکه یک کار با کیفیت و جهان شمول ساخت که همه دنیا دید و پسندید و به آن جایزه دادند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان تصریح کرد: برگزاری این دست جشنواره ها حتی اگر ضعیف هم باشد خوب است زیرا جایی برای کشف استعدادها نداریم و اصلا زیرساخت کشف استعداد فراهم نیست و امیداوارم یک روزی در همه حوزه ها خصوصا فیلمسازی و خصوصا حوزه کودک و نوجوان اتفاقات خوبی رقم بخورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1245529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =