آمادگی لازم برای مقابله با حوادث طبیعی نیمه دوم سال در دستور کار قرار گیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به جهت پیشگیری از حوادث نیمه دوم سال تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های استان توسط فرمانداران و تامین مایحتاج عموم مردم و همچنین تامین کپسول‌های گاز و نفت پیش از ایجاد مشکل در مکان‌ها و جاده‌های صعب العبور در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، جلسه ستاد بحران استان در جهت پیشگیری از حوادث طبیعی احتمالی همزمان با شروع فصل سرما، با حضور مسئولان ستاد مدیریت بحران در محل استانداری چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری در این جلسه اظهار کرد: در سه سال گذشته بلایا طبیعی بسیاری نظیر زلزله، بارش‌های سیل‌آسا، بارش سنگین برف، تنش آبی، انفجار گاز و آتش‌سوزی را در استان شاهد بودیم که با اتخاذ تدابیر لازم از جانب مردم و مسئولان مربوطه و ورود بالاترین مسئولان اجرایی کشور نظیر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی، علی‌رغم سنگینی حوادث، تمام بلایا را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: در سه سال گذشته، اعتبار مدیریت بحران سنگینی از جانب سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور به استان تزریق شده است که تعداد بسیاری از مکان‌های آسیب‌زا با این اعتبارات در سطح بالایی ترمیم شدند و در خصوص تأمین تجهیزات نیز سازمان‌هایی نظیر جمعیت هلال احمر، شهرداری، مدیریت بحران، دهیاری‌ها و منابع طبیعی به خوبی و به میزان کافی تجهیز شدند.

این مقام استانی ادامه داد: تأمین آب پایدار تا درصد بالایی انجام شد و اکنون جهاد آب‌رسانی مشغول به خدمت‌رسانی به ۱۵۰ روستا در استان است.

غلامعلی حیدری در خصوص تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های یازده‌گانه استان تاکید کرد و گفت: به جهت پیشگیری از حوادث نیمه دوم سال، تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های استان توسط فرمانداران و تأمین مایحتاج مردم و همچنین تأمین کپسول‌های گاز و نفت پیش از ایجاد مشکل در مکان‌ها و جاده‌های صعب‌العبور در دستور کار قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: لازم است که طرح‌های زمستانی در جاده‌ها، توسط راهداری، پلیس راه، هلال احمر و اورژانس جهت آمادگی در برابر حوادث اجرا شود و کلیه پروژه‌های عمرانی در دست اجرا به ویژه آسفالت جاده‌ها بصورت جدی جهت پیشگیری از آسیب‌ها و خسارات احتمالی، پیگیری شود.

وی در خصوص جمع‌آوری محصولات کشاورزی گفت: به منظور جلوگیری از آسیب‌ و خسارت به محصولات کشاورزی و شیلات به‌ویژه در فصل سرما و جلوگیری از سرمازدگی، محصولات سریعاً جمع آوری شوند.

حیدری در پایان تصریح کرد: ترمیم فرسودگی لوله نفت عبوری از سرخون و ترمیم شبکه آبرسانی سالم در سرخون و میانکوه نیز از اقداماتی است که در دست اجرا قرار دارد.

تدوین و ارائه اسناد کشوری کاهش خطر و سوانح توسط مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری

خسرو کیانی، مدیرکل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست در خصوص آمادگی برای ۶ ماهه دوم سال جاری گفت: بر اساس قانون مدیریت بحران کشور، ۲ سند استانی کاهش خطر و سوانح، بر عهده استان‌ها گذاشته شد که چهارمحال و بختیاری اولین استان بود که اقدام به تدوین و انتشار اسناد نمود که به شکل کشوری برای اجرا، ابلاغ می‌شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: ۲ سند کاهش خطر و حوادث و نیز آمادگی و پاسخ استان با همکاری مشاورین طرح در دانشگاه شهرکرد و جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری بر اساس اسناد بالادستی کشور، تدوین و ارائه شدند.

خسرو کیانی تشریح کرد: ۲۵ مخاطره در اسناد مذکور، رصد شده و مخاطراتی که فراوانی بیشتری داشتند، تبعات جانی و مالی بیشتری را نیز دارا هستند که در این ستاد بررسی و اولویت بندی شدند؛ سپس هر مخاطره در هر اولویت، شامل ۴ مرحله پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی و پاسخ، بازسازی و بازتوانی تقسیم‌بندی شده که در هر بخش سازمان‌های مرتبط چه اقداماتی در برابر مخاطرات انجام دهند.

خبرنگار: زهرا آقابابایی

انتهای پیام/

کد خبر: 1245560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =