اعطای تسهیلات ۴۰ میلیونی ازدواج به دانشجویان دانشگاه آزاد

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی از اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تا سقف ۴۰ میلیون تومان خبر داد.

داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه در راستای جوانی جمعیت، تحقق و ارتقای تربیت اخلاقی، معنوی و هویتی دانشجویان اقدام به اعطای تسهیلات ازدواج به جوانان کرده است. این اقدام نیز یکی از اهداف و راهبردهای اصلی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی است.

بیشتر بخوانید:

قوانینی که ترم اولی‌های دانشگاه آزاد باید بدانند

وی با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویانی که از تاریخ یکم مهرماه ۱۴۰۲به بعد عقد دائم کردند، اختصاص می‌یابد، گفت: در این راستا تفاهم نامه یک ساله‌ای بین دانشگاه آزاد و بانک قرض الحسنه رسالت منعقد شده است.

جاوید افزود: تمام مراحل اعطای تسهیلات ازدواج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در بانک مورد نظر مانند افتتاح حساب، اعتبارسنجی، خرید سفته الکترونیکی و درخواست تسهیلات بانکی به صورت غیرحضوری است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه وام ازدواج هیچ ارتباطی با وام تقسط شهریه تحصیلی ندارد، عنوان کرد: اگر هر دو زوج دانشجوی دانشگاه آزاد و در حال تحصیل باشند، به هر کدام از زوجین ۲۰ میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد. یعنی به این زوجین ۴۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد. بازپرداخت این وام ۲۴ ماه و با نرخ ۲ درصد است.

وی اضافه کرد: تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بسیار بالا است. به همین علت نیز کمی پرداخت وام با تاخیر همراه شده است. البته این موضوع تا چند روز آینده حل خواهد شد.

جاوید تصریح کرد: ما نمی‌توانیم برآورد از میزان هزینه کرد دانشگاه برای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج داشته باشیم، چرا که هنوز مشخص نیست چه تعداد دانشجوی دیگر خواستار دریافت این وام هستند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: هر دانشجویی که برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ثبت نام کند، این وام را دریافت خواهد کرد و هیچ محدودیتی برای ثبت نام وجود ندارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۹۳ به دانشجویان وام ازدواج اعطا می‌کرد، خاطرنشان کرد: وام قرض الحسنه ازدواج دانشگاه آزاد اسلامی هیچگونه ارتباطی به وام ازدواج پرداختی بانک مرکزی ندارد؛ بنابراین دانشجویان واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد می‌توانند علاوه بر تسهیلات ازدواج بانک مرکزی از این تسهیلات نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1245924

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =