برگزاری دوره آموزشی مهارت‌های مطالبه‌گری برای فعالان رسانه‌ای و اجتماعی در آذربایجان غربی

معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، از برگزاری دوره آموزشی مهارت‌های مطالبه‌گری برای فعالان رسانه‌ای و اجتماعی خبر داد. این دوره با هدف ارتقای سطح آگاهی مطالبه‌گران و جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی در حین فعالیت‌های مطالبه‌گری برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خدایی درمورد مشکلات مطالبه‌گران در حوزه‌های مختلف با مشکلات عقیدتی و حقوقی افزود: این دوره آموزشی با هدف آشنایی مطالبه‌گران با اصول و روش‌های صحیح مطالبه‌گری، همچنین قوانین و مقررات مرتبط، برگزار شده است، با توجه به مشکلات موجود، ضروری است که مطالبه‌گران با آشنایی کامل به چهارچوب‌های قانونی، فعالیت‌های خود را پیش ببرند تا از بروز مشکلات قضایی جلوگیری شود.

معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همچنین بر اهمیت فرهنگ‌سازی در میان مدیران برای پذیرش نقد و انتقاد تاکید کرد. وی گفت: یکی از مشکلات اصلی در حوزه مطالبه‌گری، مقاومت برخی مدیران در برابر انتقادات است. به همین دلیل، برگزاری دوره‌های آموزشی مشابه برای مدیران نیز در دستور کار قرار دارد.

در این دوره آموزشی، علاوه بر ارائه مطالب تئوریک، منابع مطالعاتی نیز در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفته است. هدف از برگزاری این دوره‌ها، توانمندسازی مطالبه‌گران و ایجاد یک فضای مناسب برای مطالبه‌گری اصولی و مؤثر در استان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خدایی، معاونت مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان غربی بر اهمیت آموزش صحیح مطالبه‌گری در جامعه تاکید کرد. وی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری در استان به آن صورت که باید نهادینه نشده است، افزود: متاسفانه برخی افراد به دلیل عدم آگاهی کافی، مطالبه‌گری را با ورود به حریم خصوصی افراد و نقض قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران اشتباه می‌گیرند.

خدایی با بیان اینکه مطالبه‌گری باید در چارچوب قانونی و با روش‌های صحیح انجام شود، گفت: ما باید با برگزاری دوره‌های آموزشی، همایش‌ها و انتشار مقالات علمی، فرهنگ مطالبه‌گری را در جامعه نهادینه کنیم. همه اقشار جامعه باید در امر مطالبه‌گری مشارکت داشته باشند تا شاهد بهبود مشکلات استان باشیم.

معاونت مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همچنین بر لزوم حمایت نهادها و مسئولین از فعالیت‌های مطالبه‌گری تاکید کرد و گفت: ما باید از نظرات و پیشنهادات مردم استقبال کنیم و نقاط ضعف را جبران و نقاط قوت را تقویت کنیم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، بر لزوم حفظ روحیه آرمان‌خواهی در جامعه تاکید کرد و گفت: نهادینه شدن فرهنگ مطالبه‌گری در جامعه، باعث افزایش نقدپذیری و مسئولیت‌پذیری مسئولین و در نهایت رشد و شکوفایی استان خواهد شد.

خبرنگار: امیررضا مهمانروش

انتهای خبر/

کد خبر: 1246122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =