تجلیل از پیشکسوتان عرصه موسیقی و مداحی در جشنواره آواها و نواهای نبوی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: رسالت جشنواره آواها و نواهای نبوی، تجلیل از پیشکسوتان عرصه موسیقی و مداحی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جواد عبدی درباره تجلیل از پیشکسوتان هنرمند استان اظهار کرد: از دوره اول جشنواره آواها و نواهای نبوی که در خراسان شمالی آغاز به کار کرد، تجلیل از پیشکسوتان مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه هنرمندان پیشکسوت مایه برکت دنیای فرهنگ و هنر هستند افزود: از آنجایی که هنرمندان با تجربه گنجینه‌هایی غنی از هنر و آگاهی هستند، برای بهره بردن بیشتر از این ذخایر ارزشمند و نیز دلگرمی آنان که همواره در دل‌ها جای دارند، تجلیل از پیشکسوتان در برنامه دبیرخانه آواها و نواهای نبوی قرار گرفت.

عبدی اضافه کرد: در مراسم اختتامیه سال اول، پیرغلام و پیشکسوت مداحی خراسان شمالی سید محمدعلی نظام الشریعه مورد تجلیل و احترام قرار گرفت. سال دوم از دکتر عیسی بخشی قلی‌پور که دارای درجه یک هنری در رشته موسیقی مقامی بود، تقدیر به عمل آمد.

وی ادامه داد: سال سوم از دکتر فرامرز رستمی از خنیاگران برجسته خراسان شمالی و دارای درجه یک هنری تجلیل شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد بجنورد تصریح کرد: جای بسی خوشوقتی و افتخار است که دبیرخانه دائمی جشنواره ملی آواها و نواهای نبوی این بزرگواران را در زمان حیاتشان مورد ارج و احترام قرار داده و در ترویج فرهنگ تجلیل از پیشکسوتان گامی برداشته است.

گفتنی است، تمامی هنرمندان و پیشکسوتانی که نام برده شد و در اختتامیه جشنواره‌های آواها و نواهای نبوی تجلیل شده‌اند، دار فانی را وداع گفته و عالمی را در حسرت شنیدن دوباره صدایشان باقی گذاشته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =