گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در مورد رئیس دفتر سیاسی حماس/ خلیل الحیه جانشین سنوار خواهد شد؟

بر اساس برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای تایید نشده، خلیل الحیه جانشین سنوار خواهد شد و راهبری مقاومت حماس را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایسکانیوز، پس از به شهادت رسیدن یحیی سنوار اکنون انتظار می‌رود شورای رهبری این گروه مقاومت جانشین او را معرفی نماید. بر اساس برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای تایید نشده، خلیل الحیه این سمت را بر عهده خواهد گرفت. حماس همچنین اعلام کرد در رویه مبارزات علیه رژیم صهیونیستی هیچ تغییری صورت نخواهد گرفت.

محمودی مرداوی- از رهبران جنبش حماس نیز گفت: شرایط درباره مذاکران آتش بس بعد از شهادت یحیی السنوار هیچ تغییری نخواهد کرد و ما رئیس جدیدی را برای حماس انتخاب کرده و بعد از آن درباره پیشنهاد آتش بس بحث خواهیم کرد.

خبرگزاری دوحه در این خصوص نوشت حماس احتمالا خلیل الحیه مستقر در قطر را به عنوان جانشین رهبر کشته شده یحیی سنوار معرفی می‌کند. الحیه از افراد نزدیک به ایران است.

الحیه تحت الحمایه اسماعیل هنیه، سلف سنوار است که در غزه به دنیا آمده و یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس و معاون سیاسی منطقه‌ای حمال در غزه از سال 2017 بوده‌است. همچنین تعدادی از اعضای خانوداه وی از جمله همسر و سه فرزندش نیز در جریان سوءقصد علیه وی در سال 2007 توسط اسرائیل به شهادت رسیدند.

غیث العمری و نئومی نویمان- همکار ارشد و همکار مدعو در موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک- نیز در این‌باره نوشتند: «به طور قطع رهبر بعدی از رهبری جنبش در دوحه خواهد آمد. آنها گفتند که الحیه «احتمالا به دنبال ادامه راه سنوار در جبهه جنگ غزه و نزدیک به ایران است».

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1246469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =