مشکلات اقتصادی اصلی‌ترین عامل طلاق زوج‌های دانشجو است

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ۹۴ درصد ازدواج‌های دانشجویی پایداری دارند، گفت: مشکلات اقتصادی یکی از اصلی‌ترین علل طلاق بین زوج‌های دانشجو است.

حجت الاسلام مهدی فاطمی پور معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره میزان پایداری و طلاق ازدواج‌ها دانشجویی اظهار کرد: تا کنون ۲ بار درباره میزان پایداری یا طلاق ازدواج‌های دانشجویی پژوهش انجام شده است. یکی از این پژوهش‌ها با همکاری سازمان ثبت احوال انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

آغاز ثبت‌نام ازدواج دانشجویی از ۵ آبان‌ماه/ طلاق بین دانشجویان کمتر از ۶ درصد است

وی ادامه داد: دهه اول زندگی زوج‌هایی که ازدواج دانشجویی کرده‌اند در پژوهش‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. نتیجه این پژوهش‌ها یک درصد با هم تفاوت داشتند. به عبارت دیگر طلاق در یکی از پژوهش‌ها ۶ درصد و در پژوهش دیگر ۵ است.

حجت الاسلام فاطمی پور گفت: پژوهشگاه نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در حال حاضر مشغول به پژوهش جدیدی درباره میزان طلاق و پایداری زوج‌های دانشجو است. البته نتایج این پژوهش هنوز رسانه‌ای نشده و در آینده نزدیکدر اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: مدیریت خانواده و ازدواج نهاد رهبری در دانشگاه‌ها طرحی درباره علل طلاق در افرادی که ازدواج دانشجویی داشتند را به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارائه داده و پژوهشگر این طرح میز مشخص شده است. نتایج این طرح نیز بعد از پایان، رسانه‌ای خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته بر اساس نتایج پژوهش‌های قبلی، ۹۴ درصد ازدواج‌های دانشجویی موفق بوده و پایداری داشته است و فقط درصد بسیار اندکی ناموفق بوده است. بنابراین علل جدایی این زوج‌ها خیلی قابل تعمیم نیست.

حجت الاسلام فاطمی پور خاطرنشان کرد: البته شاید بتوان گفت که مشکلات ناشی از اقتصاد و فشارهای اقتصادی و معیشتی یکی از اصلی‌ترین علل طلاق بین زوج‌های دانشجو است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =