فراهم‌سازی امکان تحصیل برای جوانان کم‌بضاعت استان کردستان در دانشگاه آزاد اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین فرج ا... مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان گفت: فراهم سازی امکان تحصیل برای جوانان کم بضاعت این منطقه که از رقابت ناسالم کنکور باز می مانند و متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند، ضروری است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه شورای واقفین و خیرین استان کردستان با حضور اعضای شورا و مدیران اداره کل امور خیرین و توسعه وقف دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدا میمنت آبادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان ضمن خیر مقدم با اشاره به وقایع اخیر غزه و لبنان بر ضرورت استقرار نگرش جهادی و خیرخواهانه در دفاع از مظلومیت مردم آن مناطق در جامعه و ارکان دانشگاه تاکید کرد.

وی در خصوص وضعیت امور خیریه در استان و دانشگاه و اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته است، پیرامون لزوم توسعه و گسترش امور وقف و خیریه نکاتی را ایراد کرد.

در ادامه فاتحی پور خزانه دار استان ضمن تبیین تاریخچه تشکیل مرکز نیکوکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان، گزارشی از فعالیت کانون نیکوکاری و اقدامات انجام شده ارائه داد و نورعلی ضمن تکمیل گزارش تقاضای حمایت از اقدامات و اختصاص فضای بیشتر به کانون را کرد.

فیضی رئیس شبکه های مردمی و اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص همکاری فی ما بین دانشگاه و کمیته امداد گزارشی ارائه کرد و لزوم توسعه فعالیت های کانون نیکوکاری و بر لزوم ایجاد هم افزایی منابع طرفین در راستای کمک به دانشجویان دانشگاه به صورت تسهیلات تأکید کرد.

محمدصدیق حشامی رئیس هیأت مدیره خانه خیرین استان در خصوص تمرکز فعالیت های خیرخواهانه و جلوگیری از موازی کاری پیشنهاد داد که یک دبیرخانه مشترک برای هدایت تمامی فعالیت ها و منابع پیگیری و تأسیس شود.

فرهاد احمدی مدیر عامل مؤسسه خیریه عدالت و برابری کردستان، ضمن تشکر از دانشگاه بابت پیشقدم شدن در کار خیر، پیشنهاد طراحی سامانه ای برای اثربخشی کمک های خیرخواهانه را ارائه کرد.

مطلبی معاون اداره کل امور خیرین و توسعه وقف دانشگاه ضمن تشکر از فعالیت های انجام شده با اشاره به تاریخچه وقف و امور خیرین در کشور، اشاره کرد که سنت حسنه وقف و نیکوکاری در بین مردم ایران سابقه طولانی دارد و یکی از حوزه های مهم، وقف علمی و فرهنگی بوده و دانشگاه آزاد اسلامی نیز یکی از ثمرات وقف بوده و در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از بار آموزش عالی کشور را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: لذا تلاش و هدف دانشگاه در این زمینه کسب درآمد برای دانشگاه نیست و تمام این فعالیت ها در جهت خدمت به دانشجویان و عامه مردم با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی است.

مطلبی اظهار کرد: مناسب است در مراکز استانی فعالیت ترویجی و بازاریابی اجتماعی در حوزه خیر و وقف صورت گیرد.

همچنین فرزین رئیس اداره مشارکت‌ها ضمن تکمیل بیانات مطلبی بر شناسایی خیرین و واقفین شاخص در راستای کمک به کارآفرینی و اشتغال دانشجویان تاکید کرده و تعیین مسائل و نیازهای مرتبط برای طرح در هر جلسه به عنوان دستور کار شورا و اطلاع رسانی آن به اعضای شورا را ضروری شمرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرج ا... مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در ادامه جلسه به نقش زکات و کار خیر و تأثیر آن در راستای ارتقاء سلامت اجتماعی جامعه اشاره کرده و بیان کرد: فراهم سازی امکان تحصیل برای جوانان کم بضاعت این منطقه که از رقابت ناسالم کنکور باز می مانند و متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی می باشند، ضروری است که باید از مجرای مصوبات و اقدامات این شورا محقق گردد.

بعد از اظهار نظر اعضا، مصوبات جلسه به شرح زیر مود تأیید قرار گرفت: ـ پیگیری تعامل و هم افزایی خدمات دانشگاه و کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای گسترش کمک و مساعدت به دانشجویان مستعد و بی بضاعت و تسهیل تحصیل آنها در دانشگاه آزاد اسلامی. ـ پیگیری و ساماندهی امور وقف در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و انجام مسائل حقوقی مربوط به املاک هبه و وقف. ـ بر اساس تبصره ۲ ماده ۳ دستور شورای واقفین و خیرین دانشگاه اعضا با رأی اکثریت مرتضی فاتحی پور را به عنوان نایب رئیس شورا انتخاب کردند. ۴ ـ مقرر شد جلسات شورا با نیازسنجی از حوزه های مختلف دانشگاه در قالب دستور کار مشخص و قبل از جلسات به اطلاع اعضای شورا برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =