رویداد ۲۴ مجرم شناخته شد

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: بر اساس رأی هیئت منصفه، مدیرمسئول ماهنامه "میدان آزادی" مجرم شناخته نشد، اما مدیرمسئول "رویداد ۲۴" مجرم بوده و مستحق تخفیف نیست.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اکبر نصراللهی؛ سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی اظهار کرد: اتهام آقای محمد حیدری؛ مدیرمسئول رویداد 24، «نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع» بوده که مربوط به شکایت مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه درخصوص گزارشی با عنوان «پرونده‌های رسوایی جنسی چهره‌های مشهور سیاسی در ایران» منتشر شده در تاریخ 30 تیر 1402 است.

بیشتر بخوانید:

واکنش مهاجرانی به اعلام جرم دادستانی علیه انتشار یک کاریکاتور

وی ادامه داد: در این گزارش، به اتهامات برخی چهره‌های سیاسی از جمله اتهامات پرویز ثابتی علیه شجونی و فلسفی، اتهام علیه روحانی اخلاق در خانواده و درخواست ازدواج با عطا الله مهاجرانی و نماز دسته جمعی سردار زارعی و آسانسور کامران دانشجو و استعفای علی جنتی و سعید طوسی و آزار کلامی محمد علی ابطحی و محمد علی نجفی و پرونده قتل میترا استاد و دفتر بیمه سلمان خدادادی و رسوایی در شهر بابل مطالبی مطرح و تصریح شده است که: "در مواردی که پای مدیران در میان باشد، پرونده‌ها معمولاً مختومه می‌شوند. مروری بر تاریخچه رسوایی های اخلاقی در تاریخ معاصر ایران هم همین موضوع را نشان می‌دهد که به دلیل مسائل سیاسی و اجتماعی و تأثیر آن بر افکار عمومی نتیجه رسیدگی به چنین موضوعاتی هرگز معلوم نمی‌شود.

وی گفت: مرکز رسانه قوه قضاییه در شکایت خود تصریح کرده که گزارش مذکور، شایعات و اتهامات پراکنده‌ای را که طی سال‌های گذشته علیه برخی از مسئولان و چهره‌های شاخص فرهنگی، مذهبی و سیاسی مطرح شده ولی هرگز اثبات نشده‌اند، به صورت قطعی یا نیمه‌قطعی به مخاطبان ارائه کرده و این اقدام، نقش مهمی در ایجاد بدبینی و تخریب ذهنیت جامعه داشته است.

در این جلسه، مدیرمسئول رویداد 24 بعد از تفهیم اتهام در دفاعیات خود گفت: همه مطالب منتشرشده پیش از این در رسانه‌های دیگر مطرح شده بود و رویداد 24 تنها به مناسبت اتهامات مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان این موارد را بازخوانی کرده و هیچ اتهامی به کسی وارد نکرده است. با این حال، قاضی پاسخ داد که بسیاری از پرونده‌های ذکرشده تعیین تکلیف شده‌اند.

نصراللهی اظهار کرد: برخی اعضای هیئت منصفه با اشاره به اسامی افراد ذکرشده در گزارش، بیان داشتند که برخی از آن‌ها شاکی خصوصی نداشته‌اند و برای تعدادی دیگر نیز حکم قطعی صادر شده که در گزارش به آن اشاره نشده است. پس از شنیدن دفاعیات، هیئت منصفه با اکثریت آرا محمد حیدری، مدیرمسئول رویداد 24، را مجرم شناخته و او را مستحق تخفیف ندانستند.

وی گفت: رأی نهایی دادگاه که به ریاست قاضی جواهری در شعبه یک دادگاه کیفری برگزار شد، به‌زودی صادر خواهد شد.

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی بیان کرد: در پرونده دیگری که مورد بررسی قرار گرفت، سید هادی کسائی‌زادگان؛ مدیرمسئول و سردبیر کانال میدان آزادی به اتهام نشر اکاذیب رایانه‌ای موضوع شکایت سید محسن کشاورزی و شرکت تأمین نیاز تولیدکنندگان صنف انبارهای کالای تجاری و آهن‌فروشان بود. در این پرونده، هیئت منصفه با اکثریت آرا او را مجرم ندانست.

نصراللهی خاطرنشان کرد: رأی نهایی پرونده آقای کسائی‌زادگان که به ریاست قاضی کریمی در شعبه 9 دادگاه کیفری یک برگزار شد، نیز متعاقباً صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =