وزیر خارجه روسیه: پیشنهاد بایدن برای مذاکره در مورد کنترل تسلیحات هسته‌ای فریب است

سرگئی لاوروف ضمن محکوم کردن اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا در زمینه مذاکره با روسیه، چین و کره شمالی بر سر کاهش تسلیحات هسته‌ای بدون پیش شرط، آن را فریب از سوی آمریکایی‌ها معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایسکانیوز، سرگئی لاوروف- وزیر امور خارجه روسیه- نسبت به سخنان بایدن در مورد آمادگی آمریکا برای مذاکرات هسته‌ای با روسیه عکس العمل نشان داده و آن را محکوم کرد. بایدن پیشتر گفته بود که آماده مذاکره با روسیه، چین و کره شمالی بر سر کاهش تسلیحات هسته‌ای بدون پیش شرط است.

سرگئی لاوروف در مصاحبه‌ای گفت: درخواست جو بایدن -رئیس جمهور آمریکا- برای مذاکره در مورد کنترل تسلیحات هسته‌ای بدون پیش شرط، چیزی جز فریب نیست.

لاوروف عنوان کرد این موضوع ریشه در شر دارد. فراخوان برای بحث در مورد ثبات استراتژیک و کنترل تسلیحات هسته‌ای بدون پیش‌نیاز، غیرصادقانه است. او در سخنان خود گفت: «بدون پیش‌نیاز» چه معنایی دارد؟ «این بیانگر این است که آمریکایی‌ها حق دارند ما را به‌عنوان دشمن در اسناد خود معرفی کنند و رسما هدف خود را شکست استراتژیک روسیه در میدان نبرد اعلام کنند».

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، بر اساس گفته‌های بایدن، روسیه باید این شرایط را بپذیرد و با آمریکا در مورد کاهش تسلیحات به توافق برسد، بدون اینکه خواستار رد سیاست فعلی آمریکا شود.

او در ادامه خاطرنشان کرد: «مذاکرات کنترل تسلیحات باید بر اساس احترام متقابل و به رسمیت شناختن متقابل مبنی بر اجتناب از جنگ باشد». وقتی آنها پیشنهاد می‌کنند که بگذارید بدون هیچ قید و شرطی مذاکرات را آغاز کنیم، اما هدف من نابودی شما در میدان نبرد است، آیا این رویکرد محتاطانه است؟ من فکر می‌کنم نه.

لاوروف همچنین گفت باید با در نظر گرفتن همه عوامل در این باره صحبت کرد نه اینکه با حیله گری یک شعار جذاب را که تمایل به منفعت یکجانبه را پنهان می‌کند، پیش برد.

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1246687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =