اشتغال‌زایی برای دانشجویان بی‌بضاعت از طریق همیاری خیرین

معاون اداره کل امور خیرین و توسعه وقف دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تلاش ما این است که فعالیت های این شورا در راستای کمک به دانشجویان بی بضاعت و خانواده های آنها باشد و این فعالیت ها فقط مختص به کمک های مالی نیست بلکه شامل اشتغال زایی برای دانشجویان بی بضاعت از طریق همیاری خیرین فناور و آماده سازی آنها برای ورود به بازار کار خواهد بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه شورای واقفین و خیرین دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با حضور اعضای شورا و مدیران اداره کل امور خیرین و توسعه وقف دانشگاه آزاد اسلامی کشور و خیرین استان برگزار شد.

غلامرضا خاکساری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در شورای خیرین و واقفین این استان توضیحاتی در خصوص مراکز خیریه دانشگاهی ارائه کرد که شامل مرکز نیکوکاری منا، صندوق همیاری امام حسن مجتبی(ع)، خیریه دانشجویی شهید حسن ترک و طرح یک درصد طلایی می باشد و ابراز امیدواری کرد شورای خیرین و واقفین استان همدان بتواند درآینده سرآمد شوراهای کشور باشد.

وی افزود: مسئولیت اجتماعی دانشگاه به عنوان یک نهاد اجتماعی درگیرشدن همه اعضای هیات علمی و مسئولان دانشگاه در امور و ارائه خدمات مناسب به دانشجویان است اگر خدای ناکرده انحرافی می بینیم، نشانه این است که مسئولیت اجتماعی به نحو خوبی انجام نشده است.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: مسئولیت اجتماعی دیگر در دانشگاه این است که امور فرهنگی دانشگاه حتی با کمبود پرسنل با حضور اعضای هیات علمی دغدغه مند و دردمند به نحو مطلوبی انجام شود و مسئولیت اجتماعی دیگر، تحقق امور فناوری، نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه است و امورات دیگری همچون سوق دادن رساله ها و پایان نامه ها دانشجویی به سمت نیازهای جامعه است که باید انجام شود.

معاون اداره کل امور خیرین و توسعه وقف دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست بر بکارگیری توان خیرین استانی در این شورا تاکید کرد و هدف از تشکیل این شورا را خدمت به جامعه دانشجویی و خانواده های آنها اعلام کرد.

داریوش مطلبی افزود: تلاش ما این است که فعالیت های این شورا در راستای کمک به دانشجویان بی بضاعت و خانواده های آنها باشد و این فعالیت ها فقط مختص به کمک های مالی نیست بلکه شامل اشتغال زایی برای دانشجویان بی بضاعت از طریق همیاری خیرین فناور و آماده سازی آنها برای ورود به بازار کار خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از بار آموزش عالی کشور بر عهده دانشگاه ازاد اسلامی بوده و تلاش و هدف امور واقفین و خیریه دانشگاه، کسب درآمد برای دانشگاه نیست و تمام این فعالیتها در جهت خدمت به دانشجویان و عامه مردم با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =