نسل کشی راهبرد رژیم صهیونیستی برای پیروزی در جنگ/ باید از هر شیوه‌ای برای نابودی فلسطینی‌ها استفاده کرد!

رژیم صهیونیستی عامدانه دست به نسل کشی در غزه می‌زند و تفاوتی بین نظامی و غیرنظامی، مرد و زن، کودک و بزرگسال قائل نیست و در واقع اسرائیل به دنبال اخراج دائمی همه فلسطینیان و از بین بردن همه آنان است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، رژیم صهیونیستی همچنان پس از گذشت بیش از یک سال به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهد و زنان و کودکان را به شهادت می‌رساند؛ به نظر می‌رسد پایانی بر توقف این جنایات وجود ندارد و رژیم عامدانه و با هدف ایجاد رعب و وحشت دست به نسل کشی می‌زند.

ریچارد سیلورستاین در مقاله‌ای در میدل ایست‌ای عنوان می‌کند اسرائیل صلح از طریق نسل‌کشی را دنبال می‌کند. او در این مقاله به تشریح استراتژی‌ می‌پردازد که گیورا ایلند -سرلشکر بازنشسته یکی از ارکان تشکیلات امنیتی اسرائیل و از نزدیکترین دستیاران نظامی بنیامین نتانیاهو- آن را ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید:

رژیم صهیونیستی از افزایش سطح تنش با ایران می‌ترسد/ تضعیف اقتدار و بازدارندگی در صورت عدم پاسخ مناسب

او می‌نویسد ایلند از زمان حمله حماس در 7 اکتبر، مقالاتی منتشر کرده است که آشکارا از نسل‌کشی علیه فلسطینیان در غزه حمایت می‌کند و تمایزی بین بین غیرنظامیان و جنگجویان قائل نیست و می‌گوید که آنها یکی هستند. ایلند همچنین معتقد است حتی زنان و کودکان نیز باید گرسنه بمانند زیرا آنها «تروریست‌های آینده» را تولید می‌کنند.

سیلورستاین معتقد است ایلند به همراه گروهی از مقامات نظامی و اطلاعاتی «طرح دو مرحله‌ای ژنرال‌ها» برای غزه را تنظیم کردند که نسل کشی را به اجرا در می‌آورد. هدف اصلی ایلند در این طرح اخراج دائمی همه فلسطینیان و از بین بردن هر چیزی است که از زندگی در آنجا حمایت می‌کند.

او در این طرح پیشنهادی می‌گوید همه داخل منطقه با خاک یکسان خواهند شد. اسرائیل به کسانی که در حال حاضر در آنجا هستند یک هفته فرصت می‌دهد تا آنجا را تخلیه کنند و پس از آن هرکسی را که در آنجا باقی می‌ماند یک جنگجو در نظر گرفته می‌شود.

در این طرح آمده پس از اخراج غیرنظامیان، منطقه تحت محاصره کامل و شدید خواهد گرفت که شامل جلوگیری از رفت و آمد به آن و از آن، و جلوگیری از ورود آذوقه‌ها، از جمله غذا، سوخت و آب است. یک منبع امنیتی آگاه اسرائیلی به میدل ایست‌آی تأیید کرد که دولت اسرائیل اجرای طرح ژنرال‌ها را تأیید کرده است.

همچنین در ویدئوی یوتیوب این طرح آمده است که عوامل حماس که باقی می‌مانند، می‌توانند «تسلیم شوند یا از گرسنگی بمیرند» و پس از آن، «امکان ورود و پاکسازی منطقه شهر غزه تقریباً بدون هیچ دشمنی وجود خواهد داشت».

صلح از طریق نسل کشی

سیلورستاین معتقد است ایلند در طرح خود سخاوتمندانه از فرصتی که به ساکنان فلسطینی برای ترک خانه‌های خود می‌دهد با عنوان یک کار خیر نگاه می‌کند. در واقع اسرائیل در طول 75 سال از تعبیر «انتقال داوطلبانه» برای به تصویر کشیدن پاکسازی قومی استفاده کرده است و این همان چیزی است که طرح ایلند نیز از آن دفاع می‌کند.

به علاوه ایلند قوانین بین‌المللی بشردوستانه را تغییر می‌دهد. او در مصاحبه خود در هاآرتص گفت: «بر اساس قوانین بین‌الملل... یکی از چیزهایی که نه تنها ممکن است، بلکه توصیه می‌شود، اجرای تکنیک محاصره است... گرسنگی دادن به دشمن تا سر حد مرگ، مشروط بر اینکه از قبل به غیرنظامیان راهروهای خروج نشان داده باشید».

سیلورستاین در توصیف این سخن آن را «صلح از طریق نسل کشی، رستگاری از طریق گرسنگی» تشبیه می‌کند که البته، این حتی از راه دور هم منعکس کننده قوانین بین‌المللی نیست. این تحلیلگر معتقد است تنها در ذهن ژنرال‌هایی اسرائیلی می‌تواند چنین تفکری وجود داشته باشد. همچنین باید گفت تندروهای شهرک نشین نیز در اسرائیل از این طرح استقبال می‌کنند.

استراتژی گرسنگی دسته جمعی

ایلند در طرح خود معتقد است باید به مردم غزه گرسنگی داد. اکنون شاهد هستیم ارتش اسرائیل دستور بسته شدن سه بیمارستان در شمال را صادر کرده‌است. همچنین به همه ساکنان دستور داده است که خانه‌های خود را ترک کنند. ارتش بی‌رحمانه به اردوگاه آوارگان جبالیا، یک منطقه محاصره‌شده شمالی و منطقه بیت‌لاهیا که در حال حاضر 15 هزار نفر در آن زندگی می‌کنند، حمله کرده است. کسانی که از آنجا می‌روند به احتمال زیاد هرگز برنخواهند گشت.

در واقع ارتش مفاد این طرح را برای گرسنگی دادن ساکنان از خانه‌های خود اجرا کرده‌است. همچنین در تمام ماه سپتامبر، تنها 64 کامیون کمک‌رسانی وارد غزه شد.

یدیعوت آحرونو سال گذشته در یک مقاله به زبان عبری استراتژی پشت گرسنگی دسته جمعی ایلند را شرح داد. او نوشت: «جامعه بین‌المللی به ما درباره یک فاجعه انسانی در غزه و اپیدمی‌های شدید هشدار می‌دهد. ما نباید از این امر، هر چقدر هم که سخت باشد، دوری کنیم. به هر حال، اپیدمی‌های شدید در جنوب نوار غزه پیروزی را نزدیک‌تر می‌کند و تلفات را در میان سربازان اسرائیل کاهش می‌دهد». او معتقد است «ما از رنج طرف مقابل به‌عنوان یک هدف حمایت نمی‌کنیم، بلکه به‌عنوان یک وسیله از آن استفاده می‌نماییم».

قوت گرفتن فرهنگ نسل‌کشی در اسرائیل

عابد ابوشهده در مقاله دیگری میدل ایست‌ای می‌نویسد اسرائیل با فرهنگ نسل کشی خواهان پیروز شدن در جبهه جنگ است. ابوشهده معتقد است این به یک گفتمان عمومی در اسرائیل تبدیل شده‌است. چه در کمیته‌های کنست، چه در استودیوهای خبری، یا حتی در خیابان‌ها، فرهنگ نسل‌کشی در حال توسعه است که در آن مردم کشتار نوزادان فلسطینی رابا تعبیر اینکه می‌میرند تا به عنوان «تروریست» بزرگ نشوند، توجیه می‌کنند.

بدتر اینکه با هر عملیات نظامی اسرائیل، چه اخلاقی و چه غیر اخلاقی، خواه به اهداف خود دست یابد یا نه، افکار عمومی حتی از گسترش جنگ حمایت بیشتری می‌کند.

عابد ابوشهده می‌نویسد: در فرهنگ نسل‌کشی اسرائیل، حس انتقام به سنوار و حماس محدود نمی‌شود، بلکه به کل مردم فلسطین گسترش می‌یابد. اسرائیل تا زمانی که هیچ نیروی قابل توجهی سد راهش نباشد به حمله خود ادامه خواهد داد، در حالی که سعی دارد خاورمیانه جدیدی را بسازد که در آن تنها هژمون باشد و این ترویج فرهنگ نسل کشی تنها بدتر خواهد شد و در نهایت سایر فلسطینی‌ها را نیز در بر می‌گیرد.

در تکمیل مطالب بالا باید گفت این نسل کشی چیزی است که اسرائیل با حمایت غرب آن را به اجرا می‌گذارد و آمریکا عمیقا در نسل‌کشی غزه دست دارد. او ویرانگرترین تسلیحات را در اختیار اسرائیل قرار داده است. همچنین ایالات متحده به اسرائیل اطلاعات حساسی را ارائه می‌دهد که کشتن افراد را برای آن سهل‌تر می‌کند.

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1247356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =