به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، ترافیک در تهران به معضلی همیشگی تبدیل شده و اخیرا برخی کارشناسان از لزوم افزایش محدوده طرح ترافیک برای کاهش ترددها صحبت میکنند.
در همین راستا آرش رساایزدی، معاون بهرهبرداری از سیستمها و محدودههای ترافیکی سازمان حملونقل و ترافیک درخصوص آخرین تغییرات محدوده طرح ترافیک به ایسکانیوز گفت: تغییری در محدوده طرح ترافیک تهران اعمال نخواهد شد اما فرآیند محاسبه عوارض متفاوت از آنچه امروز وجود دارد، میشود.
وی افزود: امروز عوارض ورود به طرح ترافیک اوج مبنا است یعنی هزینه برمبنای ساعت اوج ترافیک افزایش پیدا میکند اما در سال ۱۴۰۵ پیمایشمبنا میشود؛ یعنی به جای اینکه افراد مبلغ ثابتی را برای ورود به طرح ترافیک پرداخت کنند، براساس کیلومتری که در محدوده طرح طی میکنند، هزینه میپردازند.
رساایزدی توضیح داد: هدف از این تغییرات، عادلانه کردن هزینه ورود به طرح ترافیک است چراکه برخی زمان طولانیتری در محدوده طرح حضور دارند و برخی کمتر و نمیتوان هزینه هر دو را یکسان محاسبه کرد.
وی ادامه داد: البته همچنان ساعت ورود به طرح ترافیک هم اهمیت دارد. به این معنا که اگر افراد در ساعتهای اوج ترافیک وارد محدوده طرح شوند، هزینه افزایش پیدا میکند اما این تنها عامل نیست و مسافت طی شده در محدوده طرح هم اهمیت دارد.
معاون بهرهبرداری با اشاره به اینکه اخیرا پژوهشی درباره نقش تغییر شیوه محاسبه هزینه طرح ترافیک در کاهش ترافیک شهری انجام شده درخصوص نتایج این پژوهش گفت: تغییر شیوه محاسبه به عدالتمحوری نزدیکتر است و میتواند راهی برای افزایش تمایل مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی باشد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا کمبودی در دوربینهای ثبت تردد در سطح شهر وجود دارد یا خیر، گفت: تعداد دوربینهای سطح شهر در حد معمول و متداول است. هر تجهیزات برقی ممکن است در برهههایی دچار مشکل شود اما کمبود و مشکل نامتعارفی وجود ندارد.
انتهای پیام /

نظر شما