نهرودی: علل افت بوکس ایران باید بررسی شود

پیشکسوت بوکس ایران گفت: بوکس ایران از قهرمانی دور نبود، در سال۱۹۹۳ قهرمان و در سالهای ۱۹۹۵ و ۱۹۹۷ سوم آسیا بودیم، باید علل افت بوکس ایران بررسی شود. فدراسیون منطقی ترین راه برای رسیدن به هدف را پیش گرفته است.

نهرودی به ایسکانیوز گفت: متاسفانه در المپیک ریو احسان روزبهانی تنها نماینده بوکس ایران است، فدراسیون بوکس با برنامه ریزی در بخش های نونهالان، نوجوانان و جوانان در صدد پشتوانه سازی است، امیدوارم این امکان که در آینده ایران سهم بیشتری در المپیک داشته باشد برای بوکس بوجود آید.
وی تصریح کرد: باید مجموعه ای از برنامه ها عملی شود تا به سمت موفقیت نیل پیدا کنیم، در حال حاضر قدمی که متاسفانه اعمال نشده بود برداشته شده است، در گذشته بخش نونهالان وجود نداشت و نوجوانان و جوانان هم بدلیل نداشتن آموزش و پرورش در واقع عملا وجود نداشت، البته در زمان دور را عرض نمی کنم.
وی افزود: به این تفکر رسیدند که باید از سنین پایه شروع کنند و به همین منظور روزهای زوج کلاس آموزش رایگان برای خردسالان در ورزشگاه کبگانیان راه اندازی شده است و جشنواره هایی برای این سنین برگزار می شود، این کارها مقدمه ای برای رسیدن به هدف است. البته امکانات را نباید فراموش کرد.
وی گفت: نداشتن حریف تمرینی برای احسان روزبهانی و مسایل دیگری که باید دید تا چه حد صحت دارد، بعنوان خلا وجود دارد، به هرحال اگر قرار است حریف تمرینی داشته باشیم باید از نظر مالی او را هم در نظر بگیریم، این خلا موجود است و باید به آن رسیدگی کرد. البته این موارد در تمام رشته ها وجود دارد و در هر رشته شدت و ضعف های خاص به خودش را دارد.
وی در ادامه ابراز داشت: ما از قهرمانی دور نبودیم، در سال۱۹۹۳ با حضور همین قزاق ها و ازبک ها قهرمان آسیا، در ۱۹۹۵ و ۱۹۹۷ سوم آسیا بودیم، باید علل افت بوکس ایران بررسی شود و به واقعیت سنجیده شود، در معنا ۱۴ الی ۱۵ جدول آسیا هستیم.
وی در خاتمه گفت: ما متاسفانه در باکو آمادگی لازم برای مسابقات را پیدا نکردیم چه با بودن انصاری چه بی بودن او، به گواه بچه ها از صالح نیا استفاده خوبی داشتیم. در باکو بازی را به ما ندادند اکثر بازنده های ما باختشان مشوک بود. ضعف ما در اضافه شدن کادر فنی نبود، بعد از المپیک امیدوارم میز گردی تشکیل شود و راهی برای آینده در نظر گرفته شود.

601/606

کد خبر: 663940

وب گردی

وب گردی