به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) به نقل از ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور، آیتالله «کاظم صدیقی» اظهار کرد: خداوند در آیات ۳۹ تا ۴۱ سوره حج فلسفه جنگ، جهاد، قتال، شهادت، اسارت، جانبازی، اقدام به نابود کردن دشمن و اثرات آنها را بیان کرده و وظیفه مسئولانی که سر سفره خون پاک شهدا به قدرت و امکانات میرسند را مشخص فرموده است.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حرم مطهر کریمه اهلبیت(س) با بیان این که جنگ خلاف طبیعت است، افزود: تمام آدمیان در تمام ادوار تاریخ علاقه به صلح و امنیت داشتند و به همین دلیل هم خداوند به ما وعده داده است که روزگاری خواهد آمد که ما امنیت جهانی را خواهیم دید.
سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه هم جسم سالم و هم جامعه سالم با ظهور امام زمان(عج) برای همه انسانها فراهم خواهد شد، ادامه داد: سلامت دین، دل و نفس ما با اجرای دستورات قرآنی حاصل میشود و خداوند میفرماید قرآن شفای دردهای دین، اقتصاد، فقر، ناامنی و نابسامانیهای روحی و جسمی است ولی برای افرادی که ایمان بیاورند.
آیتالله صدیقی با تأکید بر اینکه اگر ما به دین خود عمل میکردیم خداوند به ما وعده برکت و آرامش داده است، خاطرنشان کرد: ما میبینیم که انسانهای با ایمان آرامش خاصی دارند و برای مثال آیتالله بهاء الدینی با اینکه رگهای پایشان چندین سال خشکیده بود ولی انسان که به ملاقات ایشان میرفت انگار غرق در نعمتهای بهشتی هستند و لحظهای ناله نمیکردند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه نهایت این آرامش را در حضرت زینب(س) می بینیم که با اینکه بدترین مصیبتها را دیدهاند، ولی باز هم آرامش داشتند، افزود: انسان اگر گناهی انجام میدهد باید به خدا پناه ببرد و نماز بخواند، خداوند مجالس امام حسین علیهالسلام را برای آمرزش ما قرار داده و این زیارتگاهها جواز ورود به بهشت است.
وی با بیان اینکه خداوند بهانههای زیادی را برای ما قرار داده تا بهشتی شویم، افزود: راه جهنمی شدن با بدیها و کارهای خلاف طبیعت انسان همراه است و به همین خاطر در قیامت از افراد جهنمی میپرسند چرا جهنمی شدی؟ ولی از کسی که بهشتی شده نمیپرسند چرا بهشتی شدی.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جنگ خلاف طبیعت است و به همین خاطر نیاز به اذن خداوند دارد، گفت: خداوند در آیه ۳۹ سوره حج اذن داده است که اگر فردی به شما ظلم کرد و به جنگ شما آمد با او مقاتله و جهاد کنید زیرا خداوند نمیپسندد که انسان ظلمپذیر باشد و اجازه دهد که دیگران به او ظلم کنند.
انتهای پیام/
نظر شما