تقدیر کادر فنی تیم ملی از فرکی/ رکورد شکست ناپذیری سایپا در اهواز شکسته شد/ آلومینیوم با خطیبی به فکر بازی تهاجمی

با بسته اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار فوتبال داخلی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال داخلی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

آلمینیوم با خطیبی به فکر بازی تهاجمی

کسب 6 امتیاز از 6 بازی شاید برای رسول خطیبی راضی کننده نباشد اما بر این باور است با القای تفکرات تهاجمی می تواند در هفته های آتی به امتیازات بیشتری دست یابد و جایگاه تیم آلومینیوم اراک ارتقاء یابد. شاگردان این مربی جوان اگر چه دیروز در برابر پیکان به نتیجه مساوی بدون گل دست پیدا کردند و پورحمیدی ضربه پنالتی امیر روستایی را مطرح کرد اما در جریان بازی موقعیت های خوبی را برای گلزنی به دست آوردند که در صورت استفاده از آنها احتمال تغییر نتیجه بازی وجود داشت.
 دربازی دیروز البته مصدومیت محسن ربیع خواه یکی از بدشانسی های رسول خطیبی بود که منجر به برهم ریختن نظم تاکتیکی تیم و البته یک تعویض زودهنگام شد. تغییر پست ها و سبک بازی تیم آلومینیوم اراک هم در نوع خود جالب است. آلومینیوم اراک اینروزها از معدود تیم هایی است که در لیگ برتر 2-4-4 بازی می کند. رسول خطیبی برای رسیدن به این سبک از بازی تغییر پست هایی هم داده که جواب داده است. او علاوه بر استفاده از اسماعیل شریفات در پست دفاع راست در این بازی شاهد بودیم که از محمد علی نژاد در راس لوزی و به عنوان هافبک پشت فوروارد استفاده کرد. بازیکنی که پیش تر عادت کرده بودیم او را در پست دفاع و هافبک راست ببینیم و البته فصل گذشته در این پست زننده گل و سازنده گل های حساسی برای آلومینیوم اراک در مسیر صعود به لیگ برتر بود و در پست جدید هم در خلق موقعیت موفق عمل می کند.
 رسول خطیبی بر خلاف خیلی از مربیان که به دنبال ارایه بازی تدافعی و استفاده از تاکتیک دفاع و ضد حمله هستند می کوشد با فوتبال رو به جلو و بازی تهاجمی به ایده های و خواسته های فنی اش برسد و بدون شک روزی که ایده هایش در سبک بازی تیم غالب شود آلومینیوم اراک همانند ماشین سازی قادر به کسب نتایج بهتر در لیگ برتر خواهد بود.

تساوی تیم ملی جوانان با سپاهان نوین

تیم ملی جوانان در اولین بازی خود در برابر تیم سپاهان نوین به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافته بود که زننده گل تیم ملی جوانان در این دیدار حسین نخودکار بود؛ اما در غیاب احمد رضا جلالی که در اردوی تیم فولاد حضور دارد در بازی دوستانه با سپاهان نوین عارف محمد علی پور هافبک دفاعی تیم پیکان بازوبند کاپیتانی تیم ملی جوانان را بر بازو بست. عارف که در برهه ای به عنوان مدافع میانی به تیم پرسپولیس ملحق شده بود در تیم ملی نوجوانان عباس چمنیان هم کاپیتان بود.
تیم ملی جوانان بعد از پایان اردوی اصفهان به تهران باز می گردد تا برای سفر به تاجیکستان و انجام دو بازی دوستانه با تیم ملی این کشور آماده شود. قرار است شاگردان داوود مهابادی روز یکم دی راهی شهر دوشنبه شوند. دو بازی دوستانه با تیم ملی تاجیکستان در تاریخ های 4 و 7 دی پیش بینی شده است و تیم ملی جوانان 8 دی به تهران برمی گردد.
مسابقات جام ملت های آسیا با حضور 16 تیم از جمله ایران از 13 تا 30 اسفند در تهران  برگزار می شود و چهار تیمی که به مرحله نیمه نهایی بازی ها راه پیدا کنند به جام جهانی زیر 20 سال صعود خواهند کرد.

حمایت مسی ها از ربیعی

این حمایت در حالی صورت گرفت که در پایان هفته پنجم باشگاه تراکتور تصمیم به برکناری علیرضا منصوریان گرفت و از سویی وحید بیاتلو سرمربی ماشین سازی هم از سمت خود استعفاء کرد اما باشگاه مس راه متفاوتی را در پیش گرفت و به پای مربی جوان خود ایستاد؛ در حالی که حتی پیش از برگزاری دیدارهای هفته پنجم در محافل فوتبالی اینطور عنوان می شد که محمد ربیعی جای خود را به فلان مربی یا فلان مربی خواهد داد. نتیجه حمایت پیروزی در هفته ششم در برابر تیم خوب نفت مسجد سلیمان بود. تیمی که پیش از دیدار با مس رفسنجان در خانه تیم سپاهان را با نتیجه 3-1 شکست داده بود و از نظر روحی و روانی شرایط ایده آلی برای این بازی داشت.
باشگاه مس با اطمینان خاطری که برای محمد ربیعی ایجاد کرد به واقع حمایت از سرمربی را در روزهای بحرانی معنی کرد؛ حمایت در روزهایی که تیم نتیجه می گیرد طبیعی ترین کار ممکن است و کدام باشگاه است در روزی که تیم خوب نتیجه می گیرد حامی مربی نباشد. مهم حمایت از مربی در روزهایی است که تیم امتیاز می دهد. باشگاه مس ضمن ادامه اعتماد به محمد ربیعی بنا به درخواست این مربی یک مربی دیگر به کادر اضافه کرد. مجتبی سر آسیایی سرمربی فصل گذشته شهر خودرو که بعد از جدایی از این تیم راهی گل گهر شد و به مجید جلالی در مسیر بقای این تیم کمک کرد.
اتفاق رخ داده در باشگاه مس رفسنجان برای فوتبال کم تحمل و کم صبر باشگاهی یک اتفاق خوب است و نشان داد همیشه اخراج مربی بهترین راه حل برای خروج از بحران نیست و گاهی حمایت از مربی برای خروج از بحران و نتیجه گیری بهتر جواب می دهد. به یقین در ادامه مسیر و با حمایت های صورت گرفته از سوی باشگاه مس از محمد ربیعی از این پس این مربی و شاگردانش برای کسب نتیجه بیشتر تلاش خواهند کرد. از همه مهمتر مربی جوان با اعتماد و حمایت است که تبدیل به مربی باتجربه تبدیل می شود. بقای مربیان جوان در لیگ برتر به سود فوتبال باشگاهی است چون آنها دارای ایده های نو هستندو برای القای این ایده ها نیاز به زمان دارند.

تقدیر کادر فنی تیم ملی از فرکی

حسین فرکی، مربی باسابقه فوتبال ایران به دعوت کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران در مجموعه پک حضور یافت. فرکی در این دیدار صمیمانه با دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان در خصوص شرایط فوتبال کشور و وضعیت تیم ملی در رقابت های پیش رو به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در حاشیه این جلسه دوستانه، اسکوچیچ و هاشمیان ضمن اهدای کادویی به حسین فرکی، پیراهن شماره 18 تیم ملی را نیز به این مربی قدیمی فوتبال کشورمان هدیه دادند.
لازم به ذکر است که دیدار و برگزاری جلسه های تعامل با مربیان و پیشکسوتان فوتبال ایران جزو برنامه های سرمربی تیم ملی به شمار می رود و دعوت از حسین فرکی نیز در راستای این برنامه صورت پذیرفت.

رکورد شکست ناپذیری سایپا در اهواز شکسته شد

تیم فولادخوزستان امروز موفق شد در دیدار خانگی برابر سایپا با نتیجه سه بر صفر به پیروزی برسد. فرشاد احمدزاده، صالح حردانی و موسی کولیبالی گل‌های قرمزپوشان اهوازی را به ثمر رساندند.
آخرین برد فولاد مربوط به هفته ۲۲ لیگ پانزدهم بود که موفق شدند در ورزشگاه غدیر اهواز با تک گل اکبر ایمانی از روی نقطه پنالتی به برد رسیدند. حال و پس از ۲۱۱۱ روز تیم فولاد موفق بازهم در اهواز و این‌بار در ورزشگاه فولاد آره‌نا به پیروزی برسند.
جواد نکونام که تیمش در شش هفته اول شکستی را متحمل نشده، توانست تیم بدون شکست سایپا را به سه گل مغلوب کند و امتیازات خود را به عدد ده افزایش بدهد. کاپیتان سابق تیم ملی روزهای متفاوتی در لیگ را تجربه می‌کند و از اکنون باید این فولاد را یکی از مدعیان جدی برای جام بیستم لیگ برتر دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =